قابلیت حذف نویز برای ارسال ویس به آخرین نسخه بتا گوگل Message اضافه شده و در آینده در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد.

برای ارسال و دریافت پیامک، برنامه‌های متعددی وجود دارد. در این زمینه چند برنامه معروف در دسترس است، اما به‌صورت کلی گوگل Message در بین گوشی‌های اندرویدی موفق‌ترین برنامه به‌شمار می‌رود. البته برنامه‌های دیگر مانند سامسونگ Messages هم عملکرد قابل قبولی دارد، اما برنامه گوگل درمجموع بهترین گزینه است. چند روز قبل قابلیت Profile Discovery در این برنامه معرفی شد و امروز گزارشی مبنی‌بر افزودن قابلیت جدید در این برنامه منتشر شده که کیفیت فایل ویس را بهبود می‌بخشد.

درحقیقت ۲ سیستم مجزا RCS و SMS در ارسال پیام با استفاده از برنامه گوگل Message و برنامه‌های مشابه وجود دارد. سیستم RCS از قابلیت‌های زیادی مانند ارسال ویس، عکس و فیلم و همچنین رمزگذاری سراسری بهره می‌برد و قابلیت جدید برنامه گوگل هم در این سیستم عمل می‌کند. این قابلیت با حذف نویز پس‌زمینه، پیام واضحی را برای مخاطب ارسال می‌کند. درنتیجه درک پیامی که در شلوغی ضبط شده بسیار آسان‌تر از قبل می‌شود.

حذف نویز به نسخه بتا گوگل Message

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری wccftech، قابلیت حذف نویز به نسخه بتا گوگل Message اضافه شده و عملکرد بسیار خوبی در کاهش نویز پس‌زمینه دارد. این قابلیت در بخش دیالوگ به‌صورت یک گزینه قرار دارد و کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند. البته قبل از ارسال پیام باید این گزینه فعال شود و به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست. همچنین با عرضه در نسخه بتا، اندکی طول می‌کشد تا ابتدا مشکلات آن پیدا و رفع شود و سپس در نسخه نهایی برای استفاده تمامی کاربران در دسترس قرار بگیرد.

قطعا قابلیت حذف نویز در ویس گوگل Message بسیار کاربردی است و تجربه کاربری را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که این برنامه از بقیه برنامه‌های مشابه محبوبیت بیشتری به‌دست آورد. البته یادآوری می‌شود برای ارسال ویس و بهره‌مندی از این قابلیت باید سیستم RCS فعال باشد. بااین حال می‌توان انتظار داشت که قابلیت مشابه در آینده به پیام‌رسان‌های معتبر از جمله تلگرام و واتس‌اپ اضافه شود تا در دسترس کاربران ایرانی هم قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: