به گفته تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو، کمپانی اپل به تامین‌کنندگان خود اطلاع داده است که برنامه‌هایش را برای عرضه نسل چهارم آیفون SE در سال 2024 لغو کرده است. البته مینگ چی کو پیش از این هم گفته بود که احتمالا نسل چهارم آیفون SE لغو خواهد شد یا برنامه تولید آیفون SE 4 به تعویق خواهد افتاد. اما این تحلیلگر معتبر اکنون کاملا مطمئن است که تولید این دستگاه در سال آتی میلادی لغو شده است.

او امروز در پستی که در شبکه اجتماعی Medium منتشر کرد گفت که اپل قصد دارد اولین تراشه 5G داخلی خود را با نسل چهارم آیفون SE معرفی کند. اما از آنجایی که ظاهرا تولید این دستگاه لغو شده است، دیگر انتظار نمی‌رود که این اتفاق بیفتد.

مینگ چی کو گفت این احتمال وجود دارد که اپل همچنان به استفاده از تراشه‌های 5G شرکت کوالکام تا سال 2024 ادامه دهد و حتی آیفون 16 را نیز با همین تراشه‌ها عرضه کند. کو گفت که اپل قصد دارد مودم 5G اختصاصی خود را قبل از قرار دادن آن در مدل‌های آیفون 16، با آیفون SE نسل چهارم آزمایش کند تا مطمئن شود که عملکرد قابل قبولی دارد.

IPHONE SE4

به نقل از مینگ چی کو: " با توجه به نگرانی‌های اپل مبنی بر اینکه عملکرد تراشه‌های 5G اختصاصیش ممکن است با سطح عملکرد تراشه‌های فعلی کوالکام همتراز نباشد. این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود تا تراشه‌های 5G اختصاصی خود را ابتدا در سال 2024 و با آیفون SE نسل چهارم پایین‌رده عرضه کند. تا از این طریق پیش از عرضه عمومی، آنها را آزمایش کرده باشد.

آیفون 16 نیز قرار بود بعد از آزمایش این تراشه‌ها با آیفون SE 4 از آنها استفاده کند. با این حال، لغو تولید آیفون SE 4 شانس باقی ماندن کوالکام در جایگاه تامین‌کننده انحصاری تراشه‌های باند پایه برای سری جدید آیفون 16 را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این اوصاف کوالکام می‌تواند از ادامه همکاری‌اش با اپل حداقل تا سال 2024 مطمئن باشد."

نسل سوم آیفون SE که در اسفند ماه گذشته عرضه شد، از مودم اسنپدراگون X57 کوالکام برای اتصال به شبکه 5G استفاده کرد. با این حساب انتظار می‌رود که مدل‌های آیفون 15 نیز از مودم 5G اسنپدراگون X70 استفاده کنند، در حالی که مدل‌های آیفون 16 در آینده ممکن است از مودم اسنپدراگون X75 که هنوز معرفی نشده است، استفاده نمایند.

خبر مرتبط: هر آنچه از آیفون SE 4 می‌دانیم