طبق اخبار منتشر شده، اپل در حال کار به روی یک نسخه به روز شده از آیفون SE است و طبق گزارش تحلیلگران، این آیفون با طراحی متفاوتی نسبت به قبل عرضه خواهد شد. تاکنون شایعات مختلفی درباره آیفون SE 4 منتشر شده است. ما در این مطلب تمام اخبار و شایعات منتشر شده درباره iPhone SE 4 را جمع آوری کرده‌ایم.

طراحی آیفون SE 4

طبق گزارشات اخیر، آیفون SE بعدی اپل سال 2024 میلادی عرضه می‌شود. از این رو تا سال ۱۴۰۳ خبری از عرضه iPhone SE 4 نیست. آیفون SE نسل سوم از طراحی آیفون ۸ استفاده می‌کند و دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است. اما اخبار جدید به طراحی تمام صفحه آیفون SE بعدی اشاره می‌کند که احتمالاً دارای بریدگی ناچ است.

پیش‌تر Leaker Jon Prosser معتقد بود که آیفون SE نسل چهار می‌تواند مشابه iPhone XR باشد. نسل اول آیفون SE طراحی مشابه آیفون 5s داشت و نسل دوم و سوم این دستگاه نیز طراحی مشابه آیفون ۸ داشتند. اما اپل پس از چند سال هنوز طراحی این آیفون را تغییر نداده است و از این رو طراحی مشابه آیفون XR برای آیفون SE 4 کاملاً منطقی است.

صفحه نمایش آیفون se4

صفحه نمایش

اپل آیفون XR را با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی عرضه کرده بود و با توجه به احتمال شباهت طراحی این آیفون با iPhone SE 4، شایعات به احتمال عرضه آیفون SE 4 با صفحه نمایش 6.1 اینچی اشاره می‌کند. تحلیل‌گر معروف دنیای اپل، مینگ چی کو نیز معتقد است که آیفون SE نسل چهارم با صفحه نمایش 6.1 اینچی عرضه می‌شود.

در مقابل تحلیل‌گر دنیای صفحه نمایش‌ها، رأس یانگ معتقد است که احتمال دارد اپل برای این آیفون از صفحه نمایش 6.1 اینچی نیز استفاده کند. البته اپل هنوز تصمیم نهایی درباره ابعاد صفحه نمایش آیفون SE 4 را نگرفته است. اکنون آیفون SE، تنها آیفون از گوشی‌های موجود در بازار اپل است که از فناوری LCD استفاده می‌کند و بقیه آیفون‌های اپل از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کنند. اما برای آیفون SE بعدی، هنوز مشخص نیست که اپل تصمیم به تغییر روند گذشته خود دارد یا خیر؟

به گفته رأس یانگ اپل سفارش صفحه نمایش 6.1 یا 5.7 اینچی با هر دو تکنولوژی OLED و LCD را در نظر دارد و هنوز معلوم نیست که تصمیم نهایی این شرکت دراین‌باره چیست. هزینه بالای ساخت صفحه نمایش‌های OLED باعث می‌شود تا اپل به سمت استفاده از صفحه نمایش LCD برود. اما در مقابل ممکن است تا آن زمان با توجه به افزایش تولید و متداول‌تر شدن این تکنولوژی، هزینه صفحه نمایش‌های OLED کاهش بیابد و از این رو اپل بتواند از صفحه نمایش OLED در iPhone SE 4 استفاده کند.

iphone-XR-black-back-and-X-front

بریدگی ناچ

درباره بریدگی صفحه نمایش نیز با توجه به استفاده از صفحه نمایش تمام صفحه در آیفون SE 4، انتظار داریم تا اپل از بریدگی ناچ برای این آیفون استفاده کند. اپل بریدگی ناچ را در سال 2017 معرفی کرد. با توجه به زمان معرفی آیفون اس ای ۴، می‌توان گفت که اپل تا آن زمان تمام آیفون‌های پرچم‌دار خود را با طراحی جدید خود عرضه می‌کند و همه آیفون‌های اپل تا آن زمان از داینامیک آیلند اپل استفاده خواهند کرد. از این رو همچنان طراحی آیفون‌های سری SE با آیفون‌های پرچم‌دار اپل متفاوت خواهد بود.

تاچ آیدی یا فیس آیدی؟

درباره شیوه احراز هویت نیز اطلاعات به‌دست آمده از MyDrivers و تحلیل‌گر اپل، مینگ چی کو، نشان می‌دهد که آیفون SE 4 می‌تواند دارای دکمه پاور دارای تاچ آیدی مشابه آیپد های جدید باشد. البته اپل تاکنون دکمه پاور را با حسگر اثر انگشت درون آیفون‌ها ترکیب نکرده است. اما با این تغییر اپل می‌تواند همچنان هزینه تولید این گوشی را پایین نگه دارد و آیفون SE را از سایر آیفون‌های خود متمایز کند.

البته این موضوع هنوز به طور قطعی معلوم نیست و ممکن است که اپل از سیستم احراز هویت Face ID درون آیفون SE 4 استفاده کند. در این صورت آیفون SE دارای سیستم دوربین TrueDepth نیز خواهد شد. اما طبیعی است که در این صورت هزینه تولید iPhone SE 4 افزایش خواهد یافت.

پردازنده iPhone SE 4

اپل آیفون SE نسل سوم را با تراشه A15 اپل عرضه کرده است که پیش‌تر آن را در آیفون ۱۳ دیده بودیم. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اپل در زمان عرضه آیفون SE نسل چهارم، از نسل قبل آخرین تراشه عرضه شده در آن زمان استفاده می‌کند.

از آنجایی که احتمالاً این آیفون‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شوند، اپل در آن سال آیفون ۱۶ را عرضه می‌کند. از این رو می‌توان گفت که iPhone SE 4 با تراشه آیفون ۱۵ غیر پرو عرضه خواهد شده که احتمالاً تراشه A16 است. همچنین با توجه به مجهز شدن آیفون SE نسل سوم به شبکه 5G، نسل بعدی این گوشی نیز احتمالاً از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که آیفون از باندهای شبکه گسترده‌تری نسبت به گذشته برای نسل چهارم آیفون اس ای استفاده کند.

تاریخ رونمایی آیفون SE 4

طبق شایعات منتشر شده تاکنون می‌دانیم که آیفون SE 4 در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شود. از این رو برای حضور این دستگاه در بازار باید تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ منتظر بمانیم.

نظر شما درباره مشخصات لو رفته از آیفون SE 4 چیست؟ به نظر شما در صورتی که اپل افزایش قیمت زیادی برای این دستگاه در نظر نگرفته باشد، iPhone SE 4 تا چه میزان ارزش خرید خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بررسی: بررسی گوشی آیفون ۱۴ و بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو را حتما مشاهده کنید.