استودیو DICE قرار است برای توسعه نسخه بعدی نسخه سری Battlefield دوباره تمرکز خود را روی افکت تخریب و انفجار بگذارد تا واقع گرایانه‌ترین افکت‌های صنعت بازی ویدیویی تاکنون را ارائه دهد.

بیش از دو سال از انتشار آخرین نسخه Battlefield می‌گذرد و طرفداران بی‌صبرانه منتظر عرضه نسخه بعدی هستند و درز اطلاعات درباره آن هستند. اگرچه بیشتر نسخه‌های سری بتلفیلد از Battlefield: Bad Company تاکنون تمرکز زیادی روی افکت تخریب و انفجار داشته، برخی نسخه‌ها هم کمی متفاوت‌اند. به عنوان مثال، سازندگان در Battlefield 2042 بیشتر روی آب و هوای خاص مانند طوفان شن و گردباد متمرکز بودند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشانت می‌دهد شرکت EA برای ساخت نسخه بعدی این سری تمرکز زیادی بر انفجار خواهد داشت.

چند کاربر با جستجوی فهرست مشاغل برای مدیر VFX استودیو Ripple Effect اطلاعات جدیدی پیدا کرده‌اند. این استودیو درحقیقت همان DICE LA است که در جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) به Ripple Effect تغییر نام داد و یکی از توسعه دهندگان اصلی فرنچایز در کنار خود DICE به‌حساب می‌آید. با توجه به اطلاعات منتشر شده از لیست شغلی، مدیر VFX که در یکی از دفاتر کانادایی استودیو به جای دفاتر لس آنجلس کار می‌کند به توسعه واقعی‌ترین و هیجان انگیزترین افکت تخریب در صنعت بازی ویدیویی کمک خواهد کرد که نشان می‌دهد نسخه بعدی سری روی انفجار تمرکز ویژه و بی‌سابقه‌ای دارد.

افکت انفجار Battlefield

برخی از طرفداران بتلفیلد آن را نوعی چالش برای همکاران سابق DICE می‌دانند. پیش از این برخی از کارمندان این شرکت را ترک کردند و استودیو Embark را برای ساخت عنوان The Finals تأسیس کردند. این بازی، یک عنوان تیراندازی اول شخص چندنفره رقابتی رایگان است که روی افکت انفجار تمرکز زیادی دارد. یکی از مزایای این عنوان برای ارائه تخریب واقع‌گرایانه سطوح، این است که روی سرور اجرا می‌شود و اطلاعات آن می‌ةواند به همه کاربران منتقل شود. به‌این ترتیب المان‌های رندوم قابل اجرا هستند و در عین حال همه کاربران یک تصویر را دریافت کنند. در ادامه توضیحات Embark در مورد فناوری تخریب به‌کار رفته مشاهده می‌شود:

«مدت هاست که اجرای حرکت پلیرها و تخریب در سرور دستاوردی بزرگ و در عین حال سخت در توسعه بازی به‌حساب می‌آید و ما مفتخریم که در The Finals چنین دستاورد بزرگی کسب کردیم. به جای اجرای فیزیک حرکت در دستگاه بازیکن، حرکت محیط در سرور اتفاق می‌افتد که یعنی یک حقیقت واحد فیزیکی در سرور وجود دارد و بازیکنان آن را دریافت می‌کنند. از سوی دیگر حرکت مبتنی بر فیزیک در سطوح نامعین ممکن می‌شود. این مسئله یعنی بازیکنان می‌توانند همزمان روی سطح متحرک، در یک محیط چند نفره حرکت کنند. یا اینکه مثلا چند کاربر می‌توانند به‌صورت همزمان در یک خانه در حال فروریختن قرار بگیرند و تجربه‌ای مشابه داشته باشند.»

البته، The Finals یک مزیت بسیار مهم نسبت به Battlefield دارد. این بازی بسیار کوچک است و تنها چهار تیم سه نفره در هر بازی حضور پیدا می‌کنند که یعنی ۱۲ نفر در یک زمین بازی. درحالی که طی مدتهاست در هر نقشه از عناوین سری Battlefield حداقل ۶۴ یا حتی ۱۲۸ بازیکن می توانند حاضر شوند. به‌همین دلیل اجرای هم‌زمان تخریب و انفجار برای همه بازیکن ها بسیار سخت‌تر است و به‌نظر می‌رسد استودیو DICE کار چندان آسانی در پیش ندارد.

اخبار مرتبط: