روز گذشته خبر جایگزینی MIUI منتشر شد و حالا اولین تصاویر HyperOS منتشر شده‌ است که ظاهر رابط کاربری جدید شیائومی را نشان می‌دهد.

این رابط کاربری در حقیقت از سال 2014 در دست ساخت بوده و شیائومی سعی کرده تا قبل از عرضه عمومی، آن را به رقیبی قدرتمند برای سامسونگ و اپل تبدیل کند. البته این کار تا حدودی غیر‌منتظره بود و خبری در مورد آن منتشر نشده بود. اما هفته گذشته برخی شایعات اعلام کردند که رابط کاربری جدید قرار است با نام MIOS عرضه شود و برای نام جدید آن پیش‌بینی صورت نگرفته بود.

رابط کاربری جدید قرار است در سری شیائومی ۱۴ به‌صورت پیش‌فرض عرضه شود و بروزرسانی آن به زودی برای دستگاه‌های پشتیبان عرضه خواهد شد. برخلاف انتظارات، امروز در ویبو تصاویر HyperOS منتشر شد که به ما ایده‌ای را از طراحی جدید این رابط می‌دهد.

HyperOS منتشر شد

از تصاویر جدید می‌توان فهمید که رابط کاربری جدید شباهت زیادی به رابط‌های پر‌طرفدار دارد. برای مثال، صفحه قفل این رابط، مشابه دستگاه‌های پیکسل است اما برای شخصی‌سازی آن، گزینه‌های مختلفی وجود دارند که رابط آن‌ها مشابه دستگاه‌های سامسونگ است. شما در این بخش می‌توانید در میان گزینه‌های متعددی با توجه به سلیقه‌تان، صفحات مورد نظرتان را طراحی کنید.

حتی برای انتخاب صفحه قفل گزینه‌های پیش‌فرضی هم وجود دارند که می‌توانند برای ایجاد یک تغییر سریع بسیار کاربردی باشند. ظاهر صفحه اصلی تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته اما حالا ویجیت‌های جدید به آن اضافه شده‌اند که شباهت زیادی به ویجیت‌های آیفون‌ دارند. در کل طراحی صفحه اصلی و گزینه‌های آن را می‌توان مشابه اپل دانست اما نشانه‌هایی هم از دستگاه‌های شیائومی در آن‌ها وجود دارد.

تقلید از ظاهر آیفون در بخش کنترل سنتر به اوج خود می‌رسد. در این بخش کنترل‌هایی برای موسیقی، نور صفحه و صدای دستگاه وجود دارند و در بخش پایین آن‌ها، کنترل‌های متعددی برای سایر قسمت‌های دستگاه قرار گرفته است. با وجود محدود بودن تعداد تصاویر، می‌توان به صورت حدودی متوجه شد که رابط کاربری جدید قرار است چه شکلی داشته باشد.

نظر شما در مورد تصاویر HyperOS چیست؟ آیا این رابط می‌تواند با محصولات سامسونگ و اپل رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: اپل آیپد نسل ۱۰ را با پشتیبانی از سیم‌کارت eSIM در سکوت خبری رونمایی کرد