آیفون ۱۵ پلاس موفق شد بالاترین طول عمر باتری را در میان تمامی آیفون‌ها کسب کند و شرکت اپل تبلیغ جدیدی با این محوریت منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین نکات برای کاربران هنگام انتخاب و خریداری گوشی جدید، طول عمر باتری آن است و کاربران به نکات مرتبط با طول عمر باتری مانند میزان مصرف دستگاه، حجم باتری و حفظ سلامت آن توجه زیادی دارند. شرکت اپل اواخر شهریور ماه از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد که نسخه پلاس به باتری ۴۳۸۳ و نسخه پرو مکس به باتری ۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و نسخه‌های پایه و پرو به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر، از باتری با حجم کمتری بهره می‌برند. باوجود ابعاد نمایشگر مشابه در آیفون ۱۵ پلاس و پرو مکس و برتری اندک نسخه پرو مکس در ابعاد باتری، نسخه پایه تراشه سبک‌تری دارد و به همین دلیل در برخی از تست‌ها مانند آزمایش پخش ویدیو، نسخه پلاس با اختلاف طول عمر باتری بیشتری دارد.

البته آیفون ۱۵ پلاس از تمامی قابلیت‌های نسخه پرو مکس مانند دوربین پریسکوپ تتراپیکسل با زوم اپتیکال ۵ برابری بهره نمی‌برد، اما با نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED، داینامیک آیلند و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دستگاه بسیار کاربردی به‌شمار می‌رود. همچنین با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری بسیار ارزان‌تر از نسخه پایه ۱۱۹۹ دلاری آیفون ۱۵ پرو مکس است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به‌صورت خلاصه، معمولا نسخه پلاس هر سال، قابلیت‌های نسخه پرو مکس سال گذشته را ارائه می‌دهد و فقط پشتیبانی سیستم‌عامل طولانی‌تری دارد. به‌همین دلیل شرکت اپل که طی ماه‌های ابتدایی بیشتر تبلیغات نسخه پرو مکس را منتشر می‌کرد، اکنون به تبلیغ نسخه پلاس روآورده تا افرادی که توان خرید نسخه پرو مکس را نداشتند را به تهیه نسخه پلاس ترغیب کند.

در تبلیغ جدید اپل برای آیفون ۱۵ پلاس با محوریت طول عمر باتری، یک پریز برق هنگام خواندن آهنگ «Miss You» به‌معنی «دلم برایت تنگ شده» از Doe Boy مشاهده می‌شود. پریز برق از اینکه آیفون ۱۵ پلاس نیاز کمتری به شارژ شدن دارد ناراحت است. در انتهای ویدیو هم اپل از تگ «Loooooong battery life» به‌معنی «طول عمر باتری طولانی» استفاده کرده تا ویژگی خاص گوشی خود را برجسته کند. البته پیش از این هم شرکت اپل گفته بود که آیفون ۱۵ بالاترین طول عمر باتری را بین تمامی نسخه‌های آیفون تاکنون داشته و می‌تواند ۲۶ ساعت ویدیو آفلاین یا ۱۰۰ ساعت موزیک پخش کند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خرید آیفون ۱۵ پلاس باوجود رجیستر نشدن این گوشی دارید؟ نظرات‌تان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: