یک منبع آگاه خبری اعلام کرد مدیرعامل اپل، تیم کوک، با بیشتر از دو میلیارد ثروت و سهام این کمپانی به‌عنوان یکی از ثروت‌مندترین افراد دنیا لقب گرفت، فاصله بسیار زیادی با افراد بزرگ دنیا دارد.

طی سال‌های اخیر، کمپانی اپل به‌عنوان یکی از بهترین و نوآورترین مجموعه‌های حوزه فناوری تلاش می‌کند گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده قدرت‌مندی را دراختیار کاربران و عاشقانش بگذارد؛ باوجوداین، باید توجه داشته باشیم بخش عظیمی از نوآوری‌ها به‌لطف مدیرعامل موفق این کمپانی تریلیون دلاری یعنی «تیم کوک» میسر شد. طبق آخرین آمار، ثروت کوک به بیشتر از ۲ میلیارد دلار می‌رسد که به‌همراه چندین میلیون واحد سهام اپل توانسته نامش را در فهرست ثروت‌مندترین افراد دنیا قرار بدهد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس گزارشی از مجله Forbes، ارزش دارایی و ثروت تیم کوک به ۲ میلیارد دلار می‌رسد که بسیار چشمگیر محسوب می‌شود. بااین‌حال، در رتبه‌بندی کلی، مدیرعامل اپل با کسب رتبه ۱۵۸۳ حتی به ثروت‌مندترین افراد روی کره‌زمین نزدیک هم نمی‌شود؛ این‌موضوع به‌صراحت نشان می‌دهد مولتی‌میلیاردهای جهان کمتر از ۱۰۰۰ نفر است. در ادامه گزارش به‌صورت دقیق اعلام شد تیم کوک حدود ۳.۳ میلیون واحد سهام اپل را دراختیار دارد که بااحتساب قیمت هر سهم، ارزش سهام کوک به 651,783,000 دلار (651 میلیون دلار) می‌رسد.

مدیرعامل اپل

همان‌طورکه می‌دانید، سال 2023 میلادی برای کمپانی بزرگ مانند مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون با سختی‌های فراوانی شروع شد و آن‌ها مجبور شدند هزاران نفر از کارمندان‌شان را دربخش‌های مختلف اخراج کنند تا بتوانند با تورم اقتصادی در جهان مبارزه کنند. باوجوداین، مدیرعامل اپل، تیم کوک، برخلاف رقبا، اظهار کرد کاهش نیرو به‌عنوان آخرین گزینه برای کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود و در استخدام نیروی جدید با حقوق کمتر عجله نخواهیم کرد، چراکه پذیرفتن کارمندان تازه چالش‌های زیادی دارد که مدیرعامل اپل و تیم مشاورانش ازآن سرباز زدند. آمار و ارقام نشان می‌دهد دستمزد و پاداش کوک برای سال ۲۰۲۳ به ۴۹ میلیون دلار می‌رسد که درمقایسه‌با سال‌های گذشته افزایش یافته است، چراکه توانست بحران را به‌بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

علاوه‌براین، کمپانی اپل تحت رهبری کوک بیشتر از 3 تریلیون دلار در بازار بورس جهانی ارزش دارد؛ علی‌رغم اینکه در سال 2023 میلادی تورم و کاهش رونق اقتصادی باعث شد سهام اپل حدود ۳ درصد درمقایسه‌با سال گذشته افت پیدا کند. برخی کارشناسان و تحلیلگران براین‌باورند تا پایان سال 2024 میلادی به 4 تریلیون دلار می‌رسد که رشد بی‌سابقه‌ای برای یک مجموعه فعال در حوزه فناوری محسوب می‌شود؛ همچنین، ارزش سرویس و خدمات پشتیبانی اپل نیز به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید که آمار فوق‌العاده‌ای است و احتمالا در آینده نزدیک رشد 30 تا 35 درصدی را تجربه می‌کند.

اخبار مرتبط: