گوگل ماه گذشته نسخه پیش‌نمایشی از برنامه Messages خود ارائه کرد که تعدادی از ویژگی‌های جدید این برنامه را به کاربران معرفی می‌نمود. اما یکی از مواردی که آن زمان چندان برجسته نشد، ابزار انتخاب‌گر عکس جدیدی است که در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است. اکنون گوگل طراحی جدید گالری در برنامه Messages را به نمایش گذاشته است.

ابزار انتخاب‌گر فعلی که از سمت چپ فیلد نوشتاری راه‌اندازی می‌شود، آیکون یک دوربین زنده با یک کلید میانبر در کنارش را نشان می‌دهد که برای باز کردن "گالری" دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین آخرین عکسی که با دوربین گرفته‌اید نیز در زیر آن قرار داده می‌شود. در حال حاضر کشیدن انگشت به چپ به شما امکان می‌دهد تا 22 تصویر دیگر از گالری را نیز مشاهده کنید. این در حالی است که یک میانبر دیگر هم برای باز کردن سریع دوربین در سمت چپ قرارگرفته است.

طراحی جدید گوگل مسیج

درست مانند نسخه‌ای که در شهریور ماه گذشته آن را فعال کردیم، رابط کاربری جدید این برنامه هم ابتدا یک منظره یاب (viewfinder) را به شما نشان می‌دهد، اما این منظره یاب جدید کمی کوچک‌تر شده است. این در حالی است که حالا شما می‌توانید با استفاده از میانبری که آن‌هم کوچک‌تر شده، به سرعت در میان فولدرها جستجو کنید. همچنین بزرگ‌ترین پیش‌نمایش هم مربوط به آخرین عکسی است که گرفته‌اید و بقیه عکس‌ها نیز در یک ردیف سه‌تایی کنار هم قرار گرفته‌اند.

همان‌طور که به پایین اسکرول می‌کنید، صفحه بزرگ‌تر می‌شود و به‌راحتی 15 عکس را در یک زمان به شما نشان می‌دهد. در گوشه پایین سمت راست نیز FAB هایی برای دسترسی به دوربین و پوشه‌ها دریافت می‌کنید.

تاکنون فقط یک گزارش از این انتخاب‌گر عکس جدید در Google Messages دریافت کرده‌ایم. با این حال این قابلیت در چندین دستگاهی که امروز بررسی کردیم ظاهر نشد. این ابزار به‌روزشده یک مدرن‌سازی خوب برای این برنامه پیام‌رسان است که امکان تعامل با نرم‌افزار را به شکل مناسبی افزایش می‌دهد. امکان دیدن نمای گالری تنها با کشیدن انگشت به بالا، استفاده خوبی از صفحه نمایشگرهای بزرگ و بلند امروزی است.

نظر شما درباره طراحی جدید گالری در برنامه Messages گوگل چیست؟ آیا با این طراحی موافق هستید و آن را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: