به‌مناسبت روز جهانی ایموجی، وب‌سایت ایموجی‌پدیا چند طرح مفهومی را از ایموجی‌های جدید در سیستم‌عامل‌های اندروید ۱۴ و iOS 17 منتشر کرد.

به‌تازگی نسخه‌های بتا عمومی اندروید ۱۴ و iOS 17 منتشر شدند و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های این سیستم‌عامل‌ها بهره‌مند شوند؛ براساس گفته‌های کمپانی اپل و گوگل، اگر طی یک ماه آینده بازخوردها مثبت باشد و کمبودی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مشاهده نشود می‌توانیم شاهد انتشار نسخه‌های پایدار سیستم‌عامل‌ها باشیم.

امروز صبح، وب‌سایت رسمی ایموجی‌پدیا با انتشار تصاویری مفهومی اعلام کرد هر دو سیستم‌عامل به چندین ایموجی جدید مجهز می‌شوند و به‌زودی کاربران می‌تواند از آن‌ها برای بیان احساسات لحظه‌ای خود استفاده کنند. این تصاویر در نسخه ایموجی ۱۵.۱ با درنظر گرفتن رنگ‌های مختلف پوست و نژادها گسترش می‌یابد؛ البته به‌یاد داشته باشید که این کانسپت‌ها نهایی نیستند و احتمالا تا روز انتشار دست‌خوش برخی تغییرات شوند.

جاشوا جونز، رئیس بخش طراحی وب‌سایت ایموجی‌پدیا می‌گوید تصاویر مفهومی مذکور با الهام‌ گرفتن از ایموجی‌های اپل در سال‌های اخیر طراحی شده‌اند و توسعه‌دهندگان هر دو سیستم‌عامل می توانند تغییراتی را قبل از انتشار نهایی روی آن‌ها ایجاد کنند.

ایموجی های جدید iOS 17 و اندروید 14

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، شش ایموجی شخصیتی با ظاهری متفاوت وجود دارد که احتساب تغییرات رنگ پوست و جنیست آن‌ها حدود ۱۰۸ ایموجی در فهرست جدید ایموجی‌پدیا وجود دارد. این طرح‌های مفهومی در شهریورماه تاییدیه استاندارد یونیکد را دریافت می‌کند و پس از آن توسعه‌دهندگان اندروید و آی او اس می‌توانند از ایموجی‌ها برای توسعه کیبورد‌های اختصاصی خود بهره‌مند شوند.

در انتها یادآوری می‌شود اپل هیچ‌گاه قابلیت‌های جدید را بلافاصه منتشر نمی‌کنند، بنابراین انتظار می‌رود کاربران آیفون تا زمان اولین انتشار به‌روزرسانی برای نسخه پایدار آی او اس ۱۷ باید مدت‌زمان بیشتری نسبت به کاربران اندرویدی منتظر بمانند یا شاید بهتر باشد بگوییم تا سه‌ماه اول سال ۲۰۲۴ منتظر ایموجی‌های جدید روی دستگاه‌های خود نباشید.

نظر شما درباره توسعه ایموجی‌های جدید در اندروید ۱۴ و iOS 17 چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: ارسال ایموجی متحرک در گوگل مسیج ممکن شد