روز گذشته شاهد بنچمارک جدید Dimensity 9400، تراشه پرچم‌دار مدیاتک در گیک بنچ بودیم که نشان از عملکردی ناامیدکننده می‌دهد.

بنچمارک جدید متعلق به گوشی اوپو فایند ایکس 8 نسخه Satellite است که از جدیدترین تراشه شرکت مدیاتک بهره می‌برد. علاوه بر این نسخه، ورژن معمولی اوپو فایند ایکس 8 نیز در گیک بنچ ظاهر شد که حتی نتایج ناامیدکننده‌تری نیز به دنبال دارد. در بخش تک هسته‌ای، این گوشی توانست به امتیاز 2818 و در بخش چند هسته‌ای به امتیاز 8847 در بنچمارک گیک بنچ دست یابد.

جالب است بدانید که گوشی جدید اوپو چندی پیش نیز رویت شده و امتیازات بالاتری به دست آورده بود. در بنچمارک‌های قبلی، شاهد امتیاز 3010 برای پردازش‌های تک هسته‌ای و 8686 برای پردازش‌های چندهسته‌ای هستیم. اگر بحث مقایسه با رقبا، خصوصاً تراشه Snapdragon 8 Gen 4 ساخته شرکت کوالکام به میان بیاید، با تفاوتی بسیار واضح مواجه می‌شویم که نوید از قدرت شگفت‌انگیز تراشه پرچم‌دار کوالکام دارد.

علاوه بر بنچمارک جدید Dimensity 9400، چندی پیش بنچمارکی از Snapdragon 8 Gen 4 بر روی گوشی گلکسی اس 25 اولترا نیز ظاهر شد. این گوشی توانست در بخش پردازش تک هسته‌ای در گیک بنچ، امتیاز 3069 و در بخش پردازش چند هسته‌ای، امتیاز 9080 را با موفقیت کسب کند. گوشی وان‌پلاس 13 نیز یکی دیگر از شرکت‌کنندگان این رقابت است که از تراشه کوالکام استفاده کرده و توانست امتیاز 10049 را در بخش پردازش چند هسته‌ای به دست بیاورد!

بنچمارک جدید دایمنسیتی ۹۴۰۰

تفاوت بنچمارک جدید Dimensity 9400 با رقبا احتمالا به خاطر سرعت کلاک پایین پردازنده این چیپست باشد. می‌بینیم که حداقل سرعت پردازنده، 2.40 گیگاهرتز و حداکثر آن نیز به 3.63 گیگاهرتز رسیده است. از طرف دیگر، پردازنده تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در گوشی‌های ذکر شده، هسته‌ای با سرعت حداقل 4.2 گیگاهرتزی دارد که رقمی بسیار بالا محسوب شده و توان پردازشی فوق‌العاده‌ای برای غول کوالکام رقم می‌زند.

در گیک بنچ می‌بینیم که گوشی اوپو فایند ایکس 8 قرار است دارای 16 گیگابایت حافظه رم باشد و از روز عرضه، با سیستم عامل اندروید 15 منتشر شود. اطلاعات و جزئیات بیشتری از مشخصات و سخت‌افزار این گوشی موردانتظار در دسترس نیست. سری فایند ایکس 8 قرار است در سه نسخه عادی، پرو و اولترا به بازار عرضه شوند. دو نسخه عادی و پرو تا به این لحظه تاییدیه‌هایی چون IMDA، EEC و SGS Fimko را دریافت کرده‌اند.

به لطف پایگاه داده Camera FV5 توانستیم اطلاعاتی در مورد دوربین اوپو فایند ایکس 8 نیز به دست بیاوریم. دوربین اصلی این دستگاه دیافراگم روشن f/1.6 به همراه فاصله کانونی 23.8 میلی‌متر دارد. این دوربین قرار است 50 مگاپیکسلی باشد و در حالت پایه، تصاویری با کیفیت 12.6 مگاپیکسل به ثبت برساند. بر اساس شایعات مختلف، سری گوشی‌های جدید اوپو قرار است در اواسط ماه اکتبر به بازار بیایند اما تا به این لحظه، هیچ چیزی به صورت رسمی تایید نشده است. پس نباید چندان به این شایعات توجه کرد و بهتر است منتظر اعلام رسمی از سوی شرکت اوپو باشیم.