به‌تازگی اپل پتنتی برای ایرپادها به‌ثبت رسانده که با استفاده از بیوسیگنال‌‌ می‌تواند سیگنال‌‌های مغز انسان را کنترل و پردازش کند.

کمپانی اپل اوایل ماه جولای پتنتی برای ایرپادها به‌ثبت رساند که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها به‌زودی با یک ارتقا سخت‌افزاری بسیار جالب و بحث‌برانگیزی مواجه می‌شوند؛ این پتنت به ما نشان می‌دهد که ایرپادهای نسل جدید به سیگنال‌های پردازشی مغز مجهز می‌شوند که قادر هستند امواج مغز را کنترل کنند.

روز گذشته غول کوپرتینویی درباره این محصول توضیحاتی ارائه کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیوسیگنال‌ها اشاره کرد که شامل الکتروانسفالوگرافی، تغییرات گالوانیک پوست و نبض حجم خون می‌شود. سنسورهای بیوسیگنال در نوک هدفون‌ها قرار می‌گیرد تا به‌راحتی بتواند سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مورد پردازش قرار دهد.

ایرپادهای اپل به زودی می توانند biosignal‌ها را بخوانند

البته یادآوری می‌شود کمپانی اپل تنها توانسته پتنت چنین دستگاهی با قابلیت‌های پردازشی را به‌ثبت برساند؛ برهمین‌اساس باید بگوییم تا مرحله تحقیق‌و‌توسعه و تولید انبوه فاصله زیادی داریم. برای ساخت ایرپادها، اپل به صدها آزمایش نیاز دارد تا بفهمد چگونه الکترود‌های کوچک می‌توانند به‌صورت خودکار امواج مغز کاربر و بیوسیگنال‌‌ را گزارش دهند. علاوه‌براین، تمامی پتنت‌ها ازسوی کمپانی‌های بزرگ با قابلیت‌های گسترده‌ای ثبت می‌شوند تا از بروز هرگونه دعوی حقوقی جلوگیری کنند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که محصول نهایی با پتنت ثبت شده فاصله زیادی داشته باشد.

در گذشته، اپل با مشارکت کلینیک مایو و محققان سلامت ایالات متحده توانست قابلیت اندازه‌گیری فشار خون و کنترل ضربان نامنظم قلب را برای اپل ‌واچ‌ها به‌تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برساند. بنابراین دور از ذهن نیست که طی سال‌های آینده بتواند ایرپاد‌ها را نیز به ویژگی یادشده مجهز کند. علاوه‌براین، چندی پیش اعلام شد ایرپاد‌ها به سنسوری مجهز می‌شوند که می‌توانند جایگزین سمعک‌ها برای افراد کم شنوا شود.

اخبار مرتبط: