شرکت موتورولا گوشی میان‌رده موتو اج ۵۰ Fusion را با ۲ تراشه اسنپدراگون ۶ و 7s معرفی کرد که نسخه برتر در بازار خاورمیانه عرضه شده و می‌تواند با میان‌رده‌های سامسونگ و شیائومی رقابت کند.

شب گذشته در رویداد بزرگ موتورولا، این شرکت پرچمدار جدید موتو اج ۵۰ اولترا را به‌همراه نسخه پرو و Fusion معرفی کرد. موتو اج ۵۰ پرو یک پرچمدار اقتصادی است و موتو اج ۵۰ پرو به‌عنوان ارزان‌ترین نسخه با قیمت ۳۵۰ یورو یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. این دستگاه باتوجه به بازار با ۲ تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ و اسنپدراگون ۶ نسل ۱ مجهز شده که اولی تراشه بسیار بهتری محسوب شده و در خاورمیانه عرضه می‌شود. درادامه به بررسی طراحی و مشخصات فنی موتو اج ۵۰ Fusion می‌پردازیم.

همان‌طور که اشاره شد نسخه اسنپدراگون 7s نسل ۲ موتو اج ۵۰ Fusion در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه شده که خبر خوبی برای خریداران محسوب می‌شود. این دستگاه ازنظر طراحی شباهت‌های زیادی به نسخه‌های پرو و اولترا دارد، البته به‌جای ۳ لنز، در ماژول پشتی فقط ۲ دوربین اصلی و اولترا واید به‌همراه فش LED قرار دارند و خبری از دوربین تله‌فوتو با لنز پریسکوپی نیست. همچنین این دستگاه گواهی IP68 را برای مقاومت دربرابر آب و گرد و خاک دریافت کرده که در میان‌رده‌های چینی دیگر کمتر دیده می‌شوند. این دستگاه به رابط کاربری Hello UX برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های این رابط کاربری می‌توان به امکان تولید تصویر پس‌زمینه با هوش مصنوعی اشاره کرد.

Motorola Edge 50 Fusion  camera

موتو Edge 50 Fudion از نمایشگر ۶.۷ اینچی P-OLED با رزولوشن +Full HD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد. این مسئله اهمیت بالایی دارد، چراکه در گوشی‌های میان‌رده دیگر بازار خبری از نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی نیست و ارائه نمایشگر روان‌تر علاوه‌بر مشتریان عادی می‌تواند تاثیر مهمی در ترغیب گیمرها برای خرید این دستگاه داشته باشد. درکنار تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قرار می گیرد. این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۸ واتی بهره می‌برد تا علاوه‌بر ارائه مقاومت مشابه گوشی‌های سامسونگ، سرعت شارژ بالاتر گوشی‌های چینی را نیز در اختیار کاربر بگذارد.

اگرچه خبری از سنسور ماکرو یا تله‌فوتو در ماژول دوربین موتو اج ۵۰ Fusion نیست، بقیه دوربین‌ها کیفیت مناسبی دارند. این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-700C سونی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت استفاده به‌جای دوربین ماکرو بهره می‌برد. همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته که پاسخگوی نیازهای کاربران است. علاوه‌بر ان صفحه‌نمایش و دوربین این دستگاه گواهی Pantone را دریافت کرده است.

موتو اج ۵۰ Fusion در ۳ رنگ خاکستری، صورتی و سفید معرفی شده است. این دستگاه با قیمت ۳۴۹ یورو در بازارهای اروپایی به‌فروش می‌رسد و احتمالا به‌زودی راهی بازار ایران خواهد شد. البته ممکن است قیمت نهایی آن در ایران تفاوت‌های کمی با قیمت آن در اروپا داشته باشد.

اخبار مرتبط: