موتورولا به‌شکل رسمی اعلام کرد که موتو ایکس 50 اولترا با هوش مصنوعی پیشرفته‌ در چین عرضه می‌شود و ظاهرا اولین گوشی هوشمند این کمپانی‌ است که با قابلیت‌های AI در دسترس قرار می‌گیرد.

مبحث هوش مصنوعی این روزها بسیار داغ است و شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا جدیدترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود جای دهند. حالا نوبت موتورلا است که با عرضه یک گوشی هوشمند جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، به جمع این رقبا در چین بپیوندد.

موتورلا بالاخره از گوشی هوشمند جدیدش به نام موتو ایکس 50 اولترا در بازار جهانی رونمایی کرد. طراحی این گوشی شباهت زیادی به مدل قبلی، Edge 50 Ultra، دارد، اما انتظار می‌رود که در برخی از ویژگی‌ها و امکانات با هم تفاوت داشته باشند. اما مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی در نرم‌افزار آن‌ها است. موتورلا در Moto X50 Ultra تمرکز ویژه‌ای بر روی هوش مصنوعی داشته و قابلیت‌های جدیدی را در این زمینه ارائه کرده است.

موتورلا ایکس 50 الترا و هوش مصنوعی

با عرضه موتو ایکس 50 اولترا، موتورولا ممکن است گامی مهم در جهت ارتقای هوش مصنوعی برای برنامه‌ها و خدمات چینی بردارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این گوشی از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Lenovo Xiaotian بهره خواهد برد.

موتو اج 50 اولترا به زودی راهی بازار می‌شود و انتظار می‌رود مشخصات آن شبیه X50 اولترا باشد که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد. این گوشی با طراحی باریک و مدرن خود در رنگ‌های متنوعی از جمله خاکستری و سبز با روکش چرم و همچنین طراحی منحصر به‌فرد با روکش چوب نوردیک عرضه می‌شود.

موتو ایکس 50 اولترا به یک نمایشگر 6.7 اینچی pOLED با کیفیت فوق‌العاده مجهز شده است که قادر به نمایش تصاویر با سرعت 144 فریم در ثانیه و پشتیبانی از HDR10+ است. دستگاه مذکور از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8s نسل 3 بهره می‌برد که سرعت بالایی را ارائه می‌دهد. این گوشی می‌تواند تا 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی داشته باشد که برای ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار ایده‌آل است.

موتو ایکس 50 اولترا با بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8s نسل 3 و حافظه بالا، قادر به اجرای روان و بی‌وقفه هر برنامه‌ای است و برای بازی کردن و انجام کارهای سنگین نیز ایده‌آل خواهد بود. این گوشی به یک دوربین سه‌گانه در پشت مجهز شده است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین پریسکوپ 64 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی است.

اخبار مرتبط: