شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) فراخوان تامین گوشی همراه را برای جذب تامین‌کنندگان و فعالان توانمند و دارای صلاحیت موردنظر در این حوزه منتشر کرده است.

همراه اول طی یک فراخوان عمومی و با هدف شناسایی و ارزیابی واحدهای فعال، از تامین‌کنندگانی که در دو سال اخیر قادر به تامین حداقل 1000 گوشی همراه بوده‌اند دعوت کرده تا با تهیه و تنظیم و ارسال فرم فراخوان و مدارک موردنیاز و مرتبط، در این حوزه شرکت کنند.

داوطلبانی که تمایل به شرکت در این فراخوان را دارند در گام اول برای دریافت فرم موردنیاز می‌توانند از تاریخ شنبه 1/2/1403 تا ساعت 14 روز چهارشنبه 19/2/1403 با مراجعه به بخش ارزیابی سایت اطلاع‌رسانی معاملات همراه اول به آدرس www.tamin.mci.ir نسبت به‌این کار اقدام کنند.

گفتنی است که واردکنندگان گوشی همراه به‌طور عمده آن‌ها را وارد گمرک کشور می‌کنند و پس از طی مراحلی نظیر گرفتن مجوز رجیستری، با فروشگاه‌های موبایل وارد معامله می‌شوند و گوشی‌ها را به آن‌ها می‌فروشند.

واردات گوشی همراه

در ایران چندین شرکت تامین‌کننده گوشی همراه فعال هستند که می‌توانند در فراخوان تامین گوشی همراه شرکت کنند. از مهمترین این شرکت‌ها می‌توان به شرکت کسری پارس، مدیا پردازش، داریا همراه، توسعه تجارت هوشمند فاخر، پارس نوین مدیا، روزبه‌ الکتریک، کاریان همراه و پرهان تک اشاره کرد.

گفتنی است که در بین این اسامی، دو شرکت کسری پارس و داریا همراه در زمینه ارائه گارانتی نیز فعالیت دارند.

شرکت کسری پارس با سابقه نسبتا طولانی در زمینه واردات گوشی همراه تنها گوشی‌های اورجینال و بدون ریپک و استوک را وارد کشور می‌کند. این شرکت تنوع را در سبد وارداتی خود در دستور کار قرار داده است و در زمینه تعمیرات موبایل نیز به ارائه خدمات به مشتریانش می‌پردازد. نکته جالب اینکه درصورتی که گارانتی یک گوشی به اتمام رسیده باشد شرکت کسری پارس با درخواست صاحب دستگاه اقدام به تمدید ضمانت‌نامه آن می‌کند.

همچنین شرکت داریا همراه  نیز تنها اقدام به واردات گوشی های کمپانی سامسونگ می‌کند و محصولات همین برند را گارانتی می‌کند.

اخبار مرتبط: ممنوعیت واردات گوشی دکمه‌ای در سال جدید اجرایی می‌شود