بر اساس بیانیه گمرک جمهوری اسلامی از این پس حق ورودی گوشی به کشور ۳۰ درصد اعلام شده که نسبت به قبل با افزایش دو درصدی همراه شده است.

پیرو بخشنامه‌ای که از سوی مجلس شورای اسلامی به گمرک جمهوری اسلامی ابلاغ شده، حقوق ورودی گوشی از این پس برابر ۳۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد و به این ترتیب هزینه واردات گوشی با افزایش همراه می‌شود.

هزینه واردات گوشی ۲ درصد افزایش یافت

البته باید به این نکته توجه کرد که تاکنون این رقم ۲۸ درصد بوده و از این پس با دو درصد افزایش ۳۰ درصد اعمال خواهد شد. بر این اساس هزینه رجیستری گوشی‌هایی که بیشتر از ۶۰۰ دلار قیمت دارند افزایش می‌یابد. برای مثال آیفون ۱۳ پرومکس که هم‌اکنون با قیمت حدود ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در شبکه تلفن همراه کشور رجیستر می‌شود، از این پس با افزایش دو درصدی، حدود ۴۰۰ هزار تومان به قیمت آن افزوده شده و این رقم ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد که رقم زیادی نیست.

بر اساس گزارش بازاریان از حدود ۱۰ روز پیش سایت گمرک با مشکل روبه‌رو شده و اتصال این سایت به سایت گذرنامه قطع شده و رجیستری هیچ مدل گوشی در این مدت امکان‌پذیر نبوده است. اما خبرها حاکی از آن است که به زودی قرار است، مشکل حل شود و امکان رجیستری فراهم شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از رفع مشکل آیا این رقم بیشتر از دو درصد اعمال خواهد شد یا هزینه بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

خبر مرتبط: