طبق گزارشی که از چین رسیده، پوسته اندرویدی اختصاصی شیائومی، یعنی MIUI 14، ظاهرا در تاریخ 28 آبان ماه با عرضه طیف جدیدی از گوشی‌های هوشمند شیائومی وارد بازار خواهد شد. گوشی‌هایی که احتمالا سری شیائومی 13 خواهند بود. برخی از ویژگی‌های رابط کاربری سفارشی اندرویدی قبلا فاش شده است، اما به نظر می‌رسد تغییرات بزرگ دیگری هم در راه است که دارندگان گوشی‌هایی که از آخرین نرم‌افزار MIUI پشتیبانی می‌کنند را خوشحال می‌کند. در ادامه تغییرات جدید MIUI 14 قبل از عرضه را بخوانید.

در ابتدا، گزارش شده است که MIUI 14 دارای تبلیغات نخواهد بود. یکی از راه‌هایی که شیائومی توانسته به سرعت رشد کند و در عین حال در بازار رقابت باقی بماند، استفاده از تبلیغات در سیستم عامل MIUI خود بود. طرفداران این برند یاد گرفته‌اند که تبلیغات را تحمل کنند و این کمترین هزینه‌ای است که برای استفاده از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی پوکو و ردمی پرداخت می‌کنند. گوشی‌هایی که با قیمت ارزان تر، از تمام قابلیت‌های گوشی‌های گران قیمت برندهای دیگر برخوردار هستند. هرچند با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که MIUI 14 حتی از تبلیغات هم خالی است.

miui14

ثانیاً، در چیزی که به نظر می‌رسد یکی دیگر از تلاش‌های شیائومی برای قابل قبول‌تر کردن دستگاه‌های مدل پریمیوم خود برای خریداران باشد (مخصوصاً افرادی که قبلاً گوشی‌های پرچم‌دار این برند را خریداری کرده‌اند و قصد خرید گوشی جدیدی ندارند)، ظاهراً MIUI 14 بدون bloatware (نرم‌افزارهای بلااستفاده) خواهد بود. جدای از برنامه‌های خود شیائومی و نرم‌افزارهای پیش‌فرض اندروید و گوگل، گوشی‌هایی که MIUI 14 روی آن‌ها اجرا می‌شود عاری از برنامه‌های اضافی و بلااستفاده دیگر هستند که اغلب به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های اندرویدی قرار دارند و فضا را اشغال می‌کنند.

سایر تغییرات جزئی MIUI 14 که در همان گزارش ذکر شده است شامل حالت "پوشه بزرگ" برای کمک به تعامل بهتر بین گوشی و نمایشگرهای ثانویه می‌شود. همچنین ارتقاهای متعدد دیگری هم در ابزارهایی مانند ساعت، برنامه هواشناسی و ابزار تقویم به وجود آمده است. برخی از سری‌های اصلی گوشی‌های هوشمند که انتظار می‌رود از MIUI 14 پشتیبانی کنند عبارت‌اند از سری شیائومی Mi 11 و Xiaomi 12، سری Xiaomi 13، سری Redmi K40 و K50 و گوشی‌های POCO F3 و F4.

خبر مرتبط: لو رفتن بعضی ویژگی‌های MIUI 14