شرکت هواوی قرارداد جدیدی با MiHoYo ثبت کرده تا این شرکت برای اکوسیستم HarmonyOS بازی اختصاصی تولید کند و بازی‌های فعلی مانند Genshin Impact را با بهینه‌سازی برای گوشی‌های هواوی عرضه کند.

حدودا ۵ سال قبل بود که دولت آمریکا شرکت هواوی را در لیست سیاه قرار داد و تحریم‌های سنگین نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برای آن اعمال کرد. درنتیجه این تحریم، هواوی که در آن زمان شرایط فوق العاده‌ای داشت ضربه سختی متحمل شد و تا مدت‌ها نتوانست موفقیت قبل را تکرار کند، تا اینکه چند ماه قبل هواوی بالاخره توانست با شرکت SMIC تراشه کرین ۹۰۰۰S را با پشتیبانی از اتصال شبکه اینترنت 5G تولید کند. پس از آن این شرکت گوشی میت ۶۰ را با این تراشه و نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS Next عرضه کرد که موفقیت کم‌سابقه‌ای در بازار چین داشت.

بااین حال سیستم‌عامل جدید امکان پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی را ندارد و برنامه‌های کاربردی و سرگرمی کمی برای آن وجود دارد. به‌همین دلیل نوجوانان و جوانان علاقه کمتری به استفاده از این سیستم‌عامل دارند. شرکت هواوی که پیش از این هم نشان داده قصد تسلیم شدن ندارد، می‌خواهد برنامه های بیشتری را برای سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی HyperOS Next عرضه کند. مثلا ۲ هفته قبل اعلام شد که برنامه مک دونالد به این پلتفرم اضافه می‌شود. اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد بازی‌های بیشتری را به اکوسیستم خود اضافه کند.

MiHoYo برای هواوی بازی اختصاصی می‌سازد

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری Gizmochina، هواوی با شرکت MiHoYo که با عناوینی مانند Genshin Impact شناخته می‌شود، قراردادی ثبت کرده تا این شرکت بازی‌های جدیدی را به‌صورت اختصاصی برای گوشی‌های هواوی تولید کند. استراتژی ساخت بازی اختصاصی، پیش از این توسط شرکت‌های سازنده کنسول مانند سونی و مایکروسافت با ساخت عناوینی از قبیل اسپایدرمن و فورزا برای جذب مشتری استفاده شده بود. البته قرارداد هواوی فقط به توسعه عناوین جدید اختصاصی محدود نمی‌شود.

شرکت MiHoYo موظف است علاوه‌بر توسعه بازی‌های جدید، بازی‌های فعلی از جمله Genshin Impact را برای HarmonyOS Next بهینه‌سازی کند تا علاوه‌بر بهره‌مندی از عنوان، کیفیت بالاتری در گوشی‌های هواوی ارائه شود. علاوه‌بر آن با پشتیبانی از قابلیت Cross-Platform، کاربران می‌توانند با کاربران دیگر iOS و اندرویدی به‌صورت آنلاین بازی کنند. این قرارداد به سود هر ۲ طرف است، زیرا هم MiHoYo کاربران بیشتری جذب می‌کند هم هواوی می‌تواند آمار فروش و محبوبیت خود را بیشتر کند. به این ترتیب توسعه‌دهندگان بیشتری هم به فکر تولید برنامه و بازی برای کاربران هواوی خواهند افتاد.

در پایان یادآوری می‌شود گوشی‌های هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS قبلی و پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی در بازار جهانی عرضه می شوند و مشخص نیست بازی‌های اختصاصی هواوی فقط برای کاربران چینی است یا کاربران جهانی هم از آنها بهره‌مند می‌شوند. همچنین هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه بازی‌های اختصاصی MiHoYo برای HarmonyOS Next مشخص نشده است.

اخبار مرتبط: