مایکروسافت اخیرا به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کرده که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد از طریق برنامه «Phone Link» ویندوز پیام ارسال کنند. این ویژگی جدید یک گام بزرگ رو به جلو برای مایکروسافت است، زیرا کاربران قادرند پیام‌های متنی، اعلان‌ها و تماس‌ها را مستقیما از طریق بلوتوث ارسال و دریافت کنند. این به‌روزرسانی نسبت به نسخه‌های قبلی Phone Link که تنها به کاربران امکان دسترسی به عکس‌ها و فایل‌های گوشی خود را می‌داد، پیشرفت چشمگیری داشته است.

اکثر مردم آمریکا از آیفون استفاده می‌کنند و همگام‌سازی‌های دستگاه‌های اپل به فروش محصولاتش کمک کرده تا در سال‌های اخیر بخشی از سهم بازار را از رایانه‌های شخصی ویندوزی بگیرد. طبق گزارش IDC، اپل توانسته تنها حدود ۱۰ درصد از فروش جهانی رایانه‌های شخصی را در سال گذشته به خود اختصاص دهد و مابقی، بیشتر دستگاه‌های ویندوزی هستند.

همان‌طور که گفتیم برنامه Phone Link علاوه‌بر قابلیت‌های پیام‌رسانی به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی را نیز می‌دهد. این به‌روزرسانی به‌ویژه برای افرادی که در طول روز با لپ‌تاپ کار می‌کنند مفید است. با Phone Link، کاربران می‌توانند به سادگی در حین انجام کار به تماس‌های دریافتی از گوشی خود سریعا پاسخ دهند.

در مجموع، به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای Phone Link نسبت به نسخه‌های قبلی این برنامه یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. پس از این به‌روزرسانی کاربران آیفون می‌توانند در وقت خود برای ارسال پیام و برقراری تماس‌ها صرفه‌جویی کنند. از آنجایی که امروزه بیشتر افراد به لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها در محیط‌های کاری وابسته هستند، این ویژگی جدید مطمئنا در بین کاربران آیفون محبوب خواهد شد.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که قابلیت Phone Link فقط برای کاربران آیفون در ویندوز قابل دسترسی است. در نتیجه شما نمی‌توانید در اکوسیستم‌های دیگر از این قابلیت بهره‌مند شوید، اما ممکن است در آینده شاهد عرضه آن در تمامی اکوسیستم‌ها باشیم.

اخبار مرتبط:‌ ورود ای مسیج به ویندوز ۱۱