مایکروسافت دیروز قابلیتی را معرفی کرد که می‌تواند به کاربران آیفون کمک زیادی کند. ورود ای مسیج به ویندوز 11 می‌تواند برای افرادی که از آیفون استفاده می‌کنند اما کامپیوتر آن‌ها سیستم عامل ویندوز دارد، بسیار مفید باشد. اما در ادامه مشخص شد که این ویژگی مشکلات خاص خود را هم دارد که ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

مایکروسافت در بلاگ خود توضییح داده که چگونه می‌توان از این قابلیت استفاده کرد. در گذشته قابلیتی به اسم Phone Link وجود داشت که فقط می‌توانست با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌های اندروید متصل شود. حالا با ورود ای مسیج به ویندوز 11 گزینه‌ای برای اتصال به آیفون در این بخش اضافه شده که کاربران می‌توانند آن را به راحتی به دستگاه خودشان متصل کنند.

زمانی که اتصال میان دو دستگاه برقرار شد، دسترسی‌های ساده‌ای برای شما فراهم می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانید به مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی داشته باشید و یا حتی تماس برقرار کنید. این موضوع ممکن است در کلام بسیار جذاب به نظر برسد اما مایکروسافت در بلاگ خود اعلام کرده که چت‌های گروهی در این حالت پشتیبانی نمی‌شوند.

پیش نمایش iMessage در ویندوز 11

شما همچنین نمی‌توانید در این حالت تصاویر، موسیقی یا حتی ویدیو را به اشتراک بگذارید. در گفتگویی که با یکی از کارمندان مایکروسافت انجام شد، مشخص شد که ورود ای مسیج به ویندوز 11 آنچنان هم بی‌نقص نبوده و ایراداتی در آن وجود دارد. ظاهرا فون لینک نمی‌تواند تفاوت میان پیام‌های آی مسیج و پیامک‌های عادی را تشخیص دهد و به همین دلیل دیگر خبری از پیام‌های آبی و سبز نیست.

نکته دیگر هم این است که سیستم به پیام‌هایی که در گذشته ارسال شده دسترسی ندارد و فقط پیام‌هایی را نمایش می‌دهد که در حین متصل بودن، دریافت یا ارسال شده‌اند. مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که ویژگی‌هایی مثل ادیت یا پاک کردن پیام‌ها هم به این بخش اضافه می‌شود یا خیر. البته کاربران آیفونی که از ویندوز استفاده می‌کنند بدون شک از ورود ای مسیج به ویندوز 11 خوشحال خواهند شد.

نسخه جدید برنامه فون لینک هنوز در دست ساخت قرار دارد و دسترسی به آن فقط از طریق عضویت به تیم برنامه نویسان مایکروسافت امکان‌پذیر است. این شرکت اعلام نکرد که ویژگی جدید چه زمانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما گمان می‌کنیم که به صورت یکپارچه با یکی از آپدیت‌های ویندوز 11 عرضه شود.

خبر مرتبط: ذخیره باتری و صرفه‌جویی در حافظه با آپدیت جدید کروم