گوگل در آپدیت جدید خود قصد دارد دو ویژگی جدید اضافه نماید به صرفه‌جویی در باتری و حافظه کمک می‌کند. این ویژگی‌ها برای کروم دسک‌تاپ در دسترس هستند. در چند هفته آینده این به‌روزرسانی برای Windows، macOS و ChromeOS به صورت جهانی عرضه خواهد شد و حالت صرفه‌جویی در حافظه کروم را دریافت می‌کنند.

پلیس Android اعلام کرده، ویژگی‌های جدید برای صرفه‌جویی در باتری و حافظه کروم از امروز (20 فوریه 2023) در سطح جهانی عرضه خواهند شد. این بهینه‌سازی‌ها به Chrome 110 در رایانه‌های رومیزی برای Mac، Windows و Chromebook ارائه می‌شوند. در این آپدیت، هم ذخیره‌کننده باتری و هم ذخیره‌کننده حافظه به‌طور پیش‌فرض فعال می‌شوند. اما می‌توانید با رفتن به تب Performance در تنظیمات سیستم، این موارد را غیرفعال کنید.

با توجه به اینکه استفاده از کروم نسبت به سایر مرورگرها تا حدودی بیشتر می‌باشد، این برنامه پرقدرت و تشنه حافظه است. اما گوگل در تاریخ 8 دسامبر 2022 اعلام کرد در حال رفع این مشکل با به‌روزرسانی جدید است که ویژگی‌های بهینه‌سازی جدید را به همراه خواهد داشت.

گوگل همچنین اعلام کرد که یک ویژگی صرفه‌جویی در باتری و یک ویژگی ذخیره‌سازی حافظه برای کروم روی دسکتاپ ایجاد نموده است. این شرکت بیان کرد که از هم‌اکنون تنظیمات عملکرد جدید را ارائه می‌کند و طی چند هفته آینده به صورت جهانی برای همه در ویندوز، macOS و ChromeOS در دسترس خواهد بود.

به گفته این غول فناوری، حالت صرفه‌جویی در حافظه کروم باعث می‌شود که این مرورگر 30 درصد کمتر از قبل از حافظه استفاده کند. هدف از این ویژگی، حفظ عملکرد روان برگه‌های شما است. همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است، اگر تعدادی برگه باز داشته باشید، ذخیره‌کننده حافظه، حافظه را از برگه‌هایی که استفاده نمی‌کنید آزاد می‌کند. سپس وقتی به برگه‌های غیرفعال بازگردید دوباره بارگیری می‌شوند.

برخلاف ویژگی ذخیره‌سازی حافظه، صرفه‌جویی در باتری تنها زمانی فعال می‌شود که سطح باتری رایانه شما به ۲۰ درصد کاهش یابد. وقتی به 20% رسیدید، تنظیمات شروع به محدود کردن مواردی مانند فعالیت پس‌زمینه و جلوه‌های بصری برای وب‌سایت‌های دارای انیمیشن و ویدیو می‌کند.

اگر با Google Chrome میانه خوبی دارید، باید بگوییم این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد که هر یک از تنظیمات را خاموش کنند. علاوه بر این، ذخیره‌کننده حافظه به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهید از این ویژگی معاف باشند، علامت‌گذاری کنید. برای پیدا کردن تنظیمات که قبلاً در مرورگر شما قرار گرفته اند، کافیست روی سه نقطه در منوی کروم، کلیک کنید.

خبر مرتبط: نصب بدافزار های اندروید در گوگل پلی ۲ میلیونی شد