شرکت مایکروسافت بدون اعلام قبلی، سرویس کوپایلت (Copilot) را به هوش مصنوعی GPT-4 Turbo مجهز کرده و این ابزار که برای استفاده از آن، کاربران ملزم به پرداخت ۲۰ دلار بودند را به‌صورت رایگان ارائه کرده است.

شرکت OpenAI چند ماه قبل خبر از توسعه مدل جدیدی به‌نام GPT-4 Turbo داد. این نسخه قرار بود در ابتدا برای کاربران اشتراک ChatGPT Plus عرضه شود و این اتفاق هم افتاد. این نسخه، مدل بهبود یافته GPT-4 به حساب می‌آید که با اندکی محدودیت در برنامه‌های ‌Bing، Edge و Copilot مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گرفت. درحقیقت شرکت مایکروسافت بخش بزرگی از سهام OpenAI را در اختیار دارد و سرمایه‌گذاری عظیمی در این شرکت کرده و برای همین موفق شده این مدل را در برنامه‌های هوش مصنوعی خود عرضه کند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد کابران می‌توانند به‌صورت رایگان از GPT-4 Turbo استفاده کنند.

این گزارش از وب‌سایت Tomsguide منتشر شده است. براین اساس مایکروسافت بدون اطلاع و پوشش خبری، هوش مصنوعی Copilot مورد استفاده در پلتفرم‌های مختلف خود را با جدیدترین نسخه مدل زبانی بزرگ شرکت OpenAi، یعنی GPT-4 Turbo به‌روز کرده است. هوش مصنوعی کوپایلت در بسیاری از سرویس‌های مایکروسافت از جمله ویندوز ۱۱، پلتفرم ۳۶۵ و همچنین اپلیکیشن‌های بینگ و کوپایلت اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار گرفته است و به‌این ترتیب از آخرین و جدیدترین ابزار هوش مصنوعی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

چگونه بدون اشتراک از GPT-4 Turbo استفاده کنیم

چند کاربر پلتفرم کوپایلت با بررسی مدل فهرست شده در کد وب‌سایت کوپایلت متوجه شدند نام جدیدی مشابه GPT-4 Tuvbo به آن اضافه شده است. بااینکه هنوز خبر رسمی به‌روزرسانی کوپایلت به GPT-4 Turbo منتشر نشده است، شرکت مایکروسافت پیش از این در ماه آذر اعلام کرده بود که همواره ابزار هوش مصنوعی در حال به‌روزرسانی است و این ابزار به‌صورت منظم ارتقا پیدا می‌کند. البته برای استفاده از این پلتفرم، کاربران باید گزینه استفاده از GPT-4 را که روی صفحه نمایش داده می‌شود فعال کنند.

جالب اینجاست در‌صورتی‌که از هوش مصنوعی بخواهید بدون جستجو اطلاعاتی را درباره وقایع مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) درست یک ماه قبل از آخرین آپدیت GPT-4 Turbo بدهد، این هوش مصنوعی ۵ رویداد مهم را شامل اعلامیه سازمان جهانی درباره ویروس کرونا، ملاقات ریاست جمهوری چین و آمریکا، توقف ۶ روزه کانال سوئز، نامزدهای جایزه Grammy و نامزدهای اسکار در اختیار می‌گذارد و به‌نوعی آن را تایید می‌کند. بااین حال اگر به‌صورت مستقیم از هوش مصنوعی بپرسید که آیا به GPT-4 Turbo دسترسی دارد، جواب شما منفی خواهد بود.

درانتها یادآوری می‌شود که GPT-4 Turbo تا آوریل ۲۰۲۳، یعنی فروردین ۱۴۰۲ به‌روز شده است. این مدل می‌تواند تا ۱۲۸K معادل ۳۰۰ صفحه متن هر مکالمه را ادامه دهد، درحالی که GPT-4 تا سپتامبر ۲۰۲۱ به‌روز شده بود و حافظه آن در هر مکالمه به حدود ۱۰۰ صفحه متن محدود می‌شد. یکی دیگر از تغییرات نسخه توربو، بهبود تجزیه و تحلیل تصویر و قابلیت استدلال است و براساس گفته OpenAI، دستورالعمل‌ها را بسیار بهتر اجرا می‌کند.

اخبار مرتبط: