شرکت سامسونگ با مایکروسافت همکاری کرده تا هوش مصنوعی Copilot به‌صورت یکپارچه در محصولات سری گلکسی عرضه شود، البته فعلا فقط برای گلکسی بوک ۴ و یک گوشی گلکسی دیگر کار می‌کند.

سال‌هاست که گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران و جهان محبوبیت زیادی دارند. غول کره‌ای اولین بار گوشی گلکسی را در سال ۲۰۰۹ راهی بازار کرد و پس از آن گوشی‌های هوشمند این شرکت تحت نام سری Galaxy راهی بازار شدند تا به یکی از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های تاریخ تبدیل شود. پس از گذشت چند سال شرکت سامسونگ به جای ارائه آپدیت اندروید تصمیم گرفت تا از رابط کاربری One UI رونمایی کند که علاوه‌بر ارائه ویژگی‌های اندروید و ظاهر جدید، ویژگی‌های بیشتری هم داشت و به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های سامسونگ بود. چند ماه قبل شرکت سامسونگ از One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ رونمایی کرد و هفته آینده قرار است در اولین مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ و کنار معرفی سری S24، به‌روزرسانی One UI 6.1 را هم عرضه کند.

اگر اخبار تکنولوژی و سامسونگ را طی هفته های اخیر دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که نسخه جدید رابط کاربری One UI 6.1 قرار است به هوش مصنوعی Galaxy AI مجهز شود تا کاربران بتوانند در گوشی خود و بدون نیاز به اینترنت از هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ با مایکروسافت همکاری کرده تا قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری به گوشی‌های گلکسی اضافه شود و Copilot به‌صورت یکپارچه در محصولات سری گلکسی سامسونگ اجرا شود.

Copilot

براین اساس سامسونگ و مایکروسافت همکاری کرده‌اند تا هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) نقشی اساسی در دستگاه‌ها داشته باشد. درحقیقت این همکاری باعث می‌شود هوش مصنوعی به‌صورت یکپارچه در تمامی پلتفرم‌ها عمل کند. برای استفاده از قابلیت جدید، کاربر باید یک لپ‌تاپ Galaxy Book 4 و یک گوشی گلکسی با One UI 1.0 یا نسخه جدیدتر داشته باشد. درنتیجه کاربر می‌ةواند از طریق لپ‌تاپ، متنی که در گوشی قرار دارد را خلاصه کند.

شرکت سامسونگ توضیح داده است که ابتدا باید گوشی کاربر از طریق برنامه اندرویدی Link to Windows و گلکسی بوک ۴ با برنامه Microsoft Phone link به یکدیگر متصل شوند. همچنین هر ۲ گوشی به یک حساب کاربری مایکروسافت وارد شوند تا پس از آن کاربر از هوش مصنوعی Copilot لپ‌تاپ بخواهد تا متنی که در گوشی است را خلاصه کند. البته پس از اتصال قابلیت‌ها به خلاصه کردن متن ختم نمی‌شود و کاربر می‌تواند علاوه‌بر دسترسی به پیام‌ها، از لپ‌تاپ خود پیام ارسال کند.

علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی بخواهند به‌صورت هوشمند دنبال موضوع خاصی در مکالمات بگردد. مثلا اگر پیش از این یکی از مخاطبان یک رستوران پیشنهاد کرده بود، هوش مصنوعی می‌تواند با درخواست کاربر در چت جستجو کرده و آن را پیدا کند. همچنین تمامی عملیات در لپ تاپ انجام می‌شود و حتی نیاز به باز کردن برنامه خاصی در گوشی نیست. البته هنوز سامسونگ لیست دقیقی از گوشی‌های سازگار با این قابلیت منتشر نکرده و فقط مشخص است که گوشی سامسونگ باید از One UI 1.0 یا نسخه بالاتر پشتیبانی کند.

اخبار مرتبط: