چندی پیش متا اپلیکیشن Threads را به‌عنوان رقیبی برای توییتر معرفی کرد؛ حالا با اعلام رسمی از سوی مارک زاگربرک این برنامه همین هفته منتشر می‌شود.

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و اخراج بسیاری از کارمندان، این رسانه اجتماعی با مشکلات متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. همچنین در ماه‌های اخیر کاربری توییتر با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو بوده و دسترسی بسیاری از ویژگی‌ها تنها به مشترکان توییتر بلو محدود می‌شود. براین‌اساس متا تصمیم گرفت اپلیکیشنی با نام Threads معرفی کند تا از فرصت به‌دست آمده بتواند کاربران زیادی را به‌سمت خود بیاورد.

روز دوشنبه هفته گذشته، صفحه‌ای دردسترس کاربران آیفون قرار گرفت که نشان می‌داد می‌توانند اپلیکیشن Threads را در تاریخ ۶-۷ جولای برابر با ۱۵-۱۶ تیرماه از اپل استور دانلود کنند؛ البته لازم به ذکر است که این موضوع به تعدادی کشور مانند ایالات متحده، آلمان، انگلیس و فرانسه محدود می‌شود. درگاه اصلی این رسانه اجتماعی یک شمارش معکوس را نشان می‌دهد که می‌توان از زمان دقیق عرضه آن در اپل استور و گوگل پلی مطلع شد.

شمارش معکوس اپلیکیشن Threads

به‌نقل از برخی افشاگران، متا مدت‌زمان زیادی را صرف تحقیق و توسعه اپلیکیشن Threads کرده است تا بتواند در مسیری درست به رقابت با غول رسانه‌ای توییتر بپردازد. گزارش‌ها در مورد «پروژه بارسلونا» نشان می‌دهند که برنامه تردز نسخه‌ای بهبود یافته از اینستاگرام خواهد بود که به رقابت مستقیم با توییتر می‌پردازد و مانند این شبکه اجتماعی بیشتر روی محتوای متنی تمرکز می‌کند.

با استفاده از اپلیکیشن Threads کاربران می‌توانند با بازیگران، سازندگان و سایر هنرمندانی که به‌ آن‌ها علاقه دارند ارتباط داشته باشند. علاوه‌بر این، تردز مکانی برای اشتراک‌گذاری ایده و ورود به بحث‌های مختلف اجتماعی و سیاسی خواهد بود که هر کاربری می‌تواند به‌سادگی وارد آن‌ها شود. حتی می‌توانید به‌عنوان شخصی خلاق با ایده‌های جالب آن‌ها را به‌صورت روزانه با دنبال‌کنندگان خود اشتراک‌گذاری کنید.

اکنون نکته‌ای که باید یادآور شویم این است که برنامه تردز برپایه اینستاگرام ساخته می‌شود اما اپلیکیشن مخصوص به‌خود را خواهد داشت. بنابراین کاربرانی که از حساب‌های اینستاگرامی بهره‌مند هستند به‌راحتی می‌توانند با کلیک بر روی چند گزینه در اپلیکیشن Threads ثبت‌نام کنند.

درحال‌حاضر، اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد رابط کاربری این برنامه در دست نیست و نمی‌دانیم که آیا نسخه تحت وب آن برای کاربران منتشر می‌شود یا خیر. اما تنها چیزی که با صراحت می‌توان گفت این است که اپلیکیشن تردز برای دستگاه‌های آیپد منتشر نخواهد شد.

به‌نقل از وبسایت خبری 9to5Mac، کمپانی متا قصد داشت برنامه تردز را اوایل مرداد ماه در دسترس کاربران قرار دهد؛ اما به‌دلیل نارضایتی گسترده کاربران توییتری این شرکت تصمیم گرفت تا هرچه سریع‌تر برنامه را منتشر کرده و کاربران زیادی را به‌سمت خود جذب کند.

برنامه Threads

چند روز قبل، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که دسترسی کاربران به مشاهده توییت‌ها در طول روز محدود خواهد شد. در ابتدا، وی محدودیت‌های اعمال شده برای حساب‌های تاییده شده ۶۰۰۰ پست، کاربران عادی ۶۰۰ پست و برای کاربرانی که تازه به توییر پیوسته‌اند را ۳۰۰ پست در روز اعلام کرد. اما پس از گذشت ساعاتی از این توییت، ایلان ماسک با انتقادات گسترده‌ای از سوی کاربران مواجه شد که وی را مجبور کرد این محدودیت را به دوبرابر افزایش دهد.

علاوه‌بر‌ این، ماسک ادعا می‌کند که این محدودیت‌ها برای جلوگیری دسترسی هوش مصنوعی به عادات و الگوی رفتاری کاربران اعمال می‌شود و موقتی خواهد بود، اما بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه فناوری می‌گویند که توییتر تلاش می‌کند برای جبران هزینه‌ها تمامی قابلیت‌ها را به مشترکان توییتر بلو محدود کند.

در انتها باید بگوییم که بسیاری از کارشناسان براین باورند که متا نمی‌تواند با اپلیکیشن Threads وارد رقابت با غول رسانه‌ای توییتر شود، اما باید خاطر نشان کرد که این کمپانی در سال‌های گذشته نشان داده است که می‌تواند به‌راحتی قابلیت‌ سایر برنامه‌ها و پیام‌رسان‌ها را کپی‌برداری کند تا به رقابت بپردازد. در‌حال‌حاضر، اینستاگرام بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بنابراین، اگر تنها نیمی از کاربران اینستاگرام تصمیم بگیرند که به تردز بپیوندند تعداد فعالان در این برنامه از توییتر پیشی می‌گیرد.

اخبار مرتبط: تصاویر اپلیکیشن رقیب توییتر منتشر شد