مدیاتک باانتشار پوستر تبلیغاتی اعلام کرد تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در تاریخ ۱۸ اردیبهشت و در کنفرانس MDDC معرفی خواهد شد.

روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان داد شرکت مدیاتک به‌لطف تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ توانست سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و این روند احتمالا در ماه‌های آینده هم ادامه‌دار خواهد بود. دایمنسیتی ۹۳۰۰ یک تراشه پرچمدار است که در ابتدا برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توسعه یافت. بااین حال به‌دلیل محبوبیت زیادی پرچمدار کوالکام، تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در گوشی‌های پرچمدار اقتصادی استفاده شد. البته هرسال شرکت مدیاتک ارتقا میان‌نسل منتشر کرده و امسال هم قرار است نسخه بهتری معرفی شود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که تاریخ معرفی دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس را فاش می‌کند.

MediaTek Dimensity 9300 Plus

باانتشار پوستر تبلیغاتی، مدیاتک اعلام کرد که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در رویداد MDDC یا کنفرانس دایمنسیتی مدیاتک برای توسعه‌دهندگان و در تاریخ ۷ می مصادف‌با ۱۸ اردیبهشت معرفی خواهد شد. علاوه‌بر آن انتظار می‌رود پس از معرفی دایمنسیتی +۹۳۰۰، اولین گوشی هوشمند بااین تراشه هم معرفی شود. اگرچه هنوز مدیاتک هیچ اطلاعاتی درباره دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس منتشر نکرده، گزارش‌ها نشان می‌دهد این تراشه به هسته اصلی ۳.۴ گیگاهرتزی Cortex-X4، سه هسته قدرتمند ۲.۸۵ گیگاهرتزی Cortex-X4 و ۴ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A720 مجهز می‌شود. همچنین پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 MC12 در آن قرار دارد.

گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس درحقیقت همان تراشه مرموز مدیاتک با شماره مدل D9300 است که در ۲ گوشی ویوو X100s و x100s پرو استفاده خواهد شد. این ۲ دستگاه طی هفته‌های آینده مرفی و راهی بازار چین شده تا به اولین گوشی‌ها با دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس تبدیل شوند. اخیرا ویوو X100s توانسته بود در بنچ‌مارک آن‌توتو امتیاز۲.۳ میلیون و در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۱۹۶۶ و ۱۰۲۴۴ را کسب کند. ردمی K70 اولترا و نسخه با تغییر نام تجاری آن یعنی شیائومی ۱۴T پرو هم قرار است پس از آن با این تراشه راهی بازار شوند.

اخبار مرتبط: