شرکت مدیاتک توانسته به‌لطف دایمنسیتی ۹۳۰۰ با افزایش ۵۰ درصدی درآمد برای تراشه‌های پرچمدار و افزایش سالانه ۱۴ تا ۱۶ درصدی دست یابد.

شرکت مدیاتک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه در سراسر جهان است که با کوالکام رقابت می‌کند. اگرچه معمولا دراین رقابت کوالکام پیروز می‌شود، مدیاتک هم توانسته جایگاه خود را به‌عنوان دومین شرکت بزرگ در تولید تراشه برای گوشی‌های اندرویدی محکم کند. این شرکت سال گذشته تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ را عرضه کرد که به‌عنوان تراشه پرچمدار، در پرچمداران اقتصادی زیادی مورد استفاده قرار گرفت و چند گوشی محبوب بازار به این تراشه مجهز شده‌اند. اکنون گزارش جدیدی از آمار درآمد مدیاتک از تراشه‌ها منتشر شده که نقش پررنگ دایمنسیتی ۹۳۰۰ را نشان می‌دهد.

براین اساس کمپانی تایوانی مدیاتک اعلام کرد که درآمد این شرکت از تراشه‌های پرچمدار نسبت‌به سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک انتظار دارد درآمد سالانه ۲۰۲۴ بین ۱۴ تا ۱۶ درصد افزایش یابد. همچنین درآمد ناخالص مدیاتک برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ ۵۲.۴ درصد افزایش یافته که ۴.۱ درصد بهتر از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ است. همچنین درآمد سه‌ماهه کل مدیاتک با افزایش ۲۲.۹ درصدی به ۴.۳۵ میلیارد دلار رسیده و مدیراجرایی کمپانی تایوانی معتقد است فروش کل تراشه‌ها در ۲۰۲۴ به ۱.۲ میلیارد قطعه خواهد رسید.

درآمد دایمنسیتی ۹۳۰۰

به‌صورت کلی، سلامت مالی قطعا خبر خوبی برای رقبای مدیاتک مانند کوالکام و سامسونگ نیست. علاوه‌برآن به‌زودی تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ معرفی می‌شود که می‌تواند گام بزرگ بعدی مدیاتک درجهت رشد و نزدیک شدن به رقیب دیرینه یعنی کوالکام باشد. درگزارش‌های قبلی مشخص شد به‌جز گوگل و اپل، هر شرکتی که با مدیاتک همکاری کرده موفق شده رشد کند و هیچ‌کدام از آنها با ضرر مالی مواجه نشده‌اند.

نکته بسیار عجیب این است که مدیران مدیاتک اشاره‌ای به آمار فروش دایمنسیتی ۹۳۰۰ نکرده، اما پیش از این گزارش شده بود که ۷۰ درصد آمار فروش و درآمد مدیاتک در ۲۰۲۳ مدیون دایمنسیتی ۹۳۰۰ است. تخمین زده شده که این تراشه به‌تنهایی یک میلیارد دلار به درآمد مجموع افزوده است و اهمیت بالای دایمنسیتی ۹۳۰۰ را در بازار فعلی و موفقیت گوشی‌های پرچمدار اقتصادی با آن را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط: