اخیراً اطلاعات زیادی از نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI 7، به بیرون درز کرده است. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که سامسونگ ویژگی‌های جدید و جذابی را به One UI 7 اضافه کرده است.

سامسونگ قرار بود هفته گذشته نسخه کامل One UI 7 را منتشر کند، اما این اتفاق نیفتاد. طبق‌گزارش‌ها، عرضه این نسخه به تعویق افتاده و نسخه آزمایشی آن احتمالا در اواخر این ماه منتشر خواهد شد. پیش از عرضه رسمی، اطلاعات گسترده‌ای درباره ویژگی‌های One UI 7 منتشر شده است.

یک افشاگر معروف به نام Ice Universe لیستی از این ویژگی‌ها را در پلتفرم چینی ویبو منتشر کرده است. طبق گفته او، One UI 7.0 دارای آیکون‌های جدید برای برنامه‌ها، ظاهر جدید برای پس‌زمینه گوشی و یک قسمت کنترل جدید در پایین صفحه قفل خواهد بود. همچنین، میان‌برهای روی صفحه قفل بزرگ‌تر شده‌اند.

علاوه‌براین، در این نسخه جدید، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که قسمت‌هایی که اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) را نشان می‌دهند و قسمت‌هایی که تنظیمات سریع مثل وای‌فای، بلوتوث و روشنایی را دارند، یکجا نمایش داده شوند یا جدا از هم باشند. در نهایت، One UI 7.0 احتمالا دارای یک انیمیشن جدید برای باز کردن قفل صفحه خواهد بود.

سامسونگ در One UI 7.0 انیمیشن‌های جدیدی اضافه کرده است که کاربران می‌توانند آن‌ها را قطع کنند. به‌عنوان‌مثال، کاربر می‌تواند شروع به باز کردن یک اپلیکیشن از صفحه اصلی کند و سپس با کلیک روی صفحه اصلی، این عمل را لغو کند. همچنین، سامسونگ بهبودهایی در انیمیشن‌های باز و بسته شدن اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده است. علاوه‌براین، آیکون باتری جدید و انیمیشن شارژ به شکل نوار در این نسخه معرفی شده است.

سامسونگ به‌نظرمی رسد چندین ویجت جدید با اندازه های مختلف برای صفحه اصلی و صفحه قفل اضافه کرده است. Ice Universe همچنین تایید کرد که One UI 7.0 شامل یک برنامه دوربین کاملا بازطراحی شده است. نسخه جدید One UI ظاهرا از ارسال و دریافت پیامک از طریق شبکه 5G نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، انیمیشن های جدیدی برای ظاهر شدن و ناپدید شدن اعلان ها نیز وجود دارد.

سامسونگ ممکن است تا پایان ماه جاری، نسخه آزمایشی رابط کاربری، One UI 7.0، را برای گوشی‌های سری گلکسی S24 منتشر کند. این برنامه آزمایشی احتمالا در کشورهای چین، آلمان، هند، کره جنوبی، بریتانیا و آمریکا در دسترس خواهد بود. بااین‌حال، برنامه‌های سامسونگ ممکن است تغییر کندو هیچ چیز قطعی نیست.