یک نسخه ابتدایی از پورت پی سی بازی Marvel’s Spider Man 2 لو رفته که باوجود باگ‌های متعدد و ناقص بودن بافت‌ها، از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

شرکت سونی، برای رقابت با مایکروسافت چند استودیو بازی‌سازی دارد که عناوین اختصاصی برای کنسول‌هایش تولید می‌کنند. این عناوین شامل سری‌های The Last Of Us (آخرین بازماندگان ما)، The God of War (خدای جنگ) و چندین عنوان دیگر می‌شود. یکی دیگر از این عناوین، سری بازی محبوب Spider Man یا مرد عنکبوتی است که آخرین عنوان آن اوائل پاییز معرفی و عرضه شد. بااین حال سونی متوجه شد عرضه اختصاصی برای PS5 و PS4 باعث کاهش درآمد شده و به‌این نتیجه رسید تا بازی‌های خود را برای کامپیوتر شخصی هم عرضه کند. برای اینکه علاقمندان را به خرید کنسول تشویق کند، این عناوین را چند ماه پس از عرضه کنسول برای کامپیوتر منتشر می‌کرد.

برای ارائه بازی کنسول روی کامپیوتر، اصطلاحا بازی را پورت می‌کنند و این عمل می‌تواند باگ‌ها و مشکلات متعددی را روی بازی ایجاد کند. مثلا پورت پی سی قسمت اول لست اف آس یه فاجعه تمام عیار بود و این بازی که عنوان بهترین بازی سال را کسب کرده بود، نتوانست عملکرد جالبی در کامپیوتر داشته باشد. بااین حال همه پورت‌های پی سی تا این حد بی‌کیفیت نیستند و برخی از آنها باکیفیت هستند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد پورت پی سی بازی محبوب Marvel’s Spider Man 2 هم کیفیت بسیار بالایی دارد.

پورت پی سی Spider Man 2

این گزارش امروز صبح از یک افشاگر در ایکس (توییتر) به‌نام PC_Focus منتشر شده که نشان می‌دهد پورت بازی Marvel’s Spider Man 2 برای کامپیوتر درحال ساخت است و باوجود اینکه در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد، عملکرد کم نظیری دارد. درحقیقت این پورت توسط شرکت سونی ساخته نشده و یک گروه Modderها یا همان افرادی که مودهای مختلف بازی‌ها را می‌سازند به‌صورت غیر رسمی و با مهندسی معکوس سعی در ساخت پورت پی سی هستند. یکی از نسخه‌های اولیه این گروه هفته گذشه به بیرون درز کرد. این نسخه با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، البته بافت‌های مختلفی هنوز به آن اضافه نشده و گزینه‌های رابط بازی هم افزوده نشده است. همچننی این پورت باگ‌های متعددی دارد، اما همین که تاکنون به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رسیدند، دستاورد بسیار بزرگی به‌حساب می‌آید.

اگرچه این پورت رسمی نیست، پورت پی سی دیگری به صورت رسمی از Marvel’s Spider Man 2 درحال ساخت است، اما این پورت هنوز تایید نشده، البته ماه گذشته گزارشی مبنی بر عرضه این عنوان تا آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) منتشر شد. همچنین گزارش‌های دیگر نشان می‌دهند این گران‌ترین پورت کامپیوتر شرکت Insomniac (زیر مجموعه سونی) است و تاکنون این شرکت برای پورت هیچ بازی تا این اندازه هزینه نکرده است. بنابراین احتمالا کیفیت بالایی خواهد داشت و مورد توجه بسیاری از علاقمندان سراسر جهان قرار می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ آیا سونی موفق به تولید پورت باکیفیت و جذب مشتری می‌شود یا دوباره قرار است خاطره‌های پورت لست آف آس تکرار شود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: