شاید بتوان بزرگ‌ترین سورپرایز مراسم گیمزکام 2024 را معرفی بازی Mafia: The Old Country دانست که در کمال تعجب، تمامی تماشاچیان را به غافلگیر کرد.

مدت زیادی است که شایعه در دست ساخت بود نسخه‌ای جدید از سری Mafia مطرح شده اما با این حال، هیچ چیزی از سوی مراجع رسمی تایید یا رد نشده بود. امروز شرکت 2K و استودیو Hanger 13 به صورت رسمی از Mafia: The Old Country رونمایی کردند که عرضه آن نیز برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. مقصد این بازی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی از طریق استیم خواهد بود.

معرفی بازی Mafia: The Old Country تنها با تیزری کوتاه صورت گرفت که جزئیات خاصی از بازی را برملا نمی‌کند. بر طبق اعلام رسمی سازندگان، جزئیات و اطلاعات کامل بازی در ماه دسامبر 2024 مشخص شده و تاریخ انتشار دقیق به همراه نمایشی از گیم‌پلی نیز در همین تاریخ منتشر خواهد شد. این اثر در سال‎‌های 1900 و در شهر سیسیلی ایتالیا جریان دارد. در این اثر، شما سعی در کشف ریشه‌های جرم و جنایات سازمان‌دهی شده دارید و درگیر داستان خلافکاران زیرزمینی این شهر کوچک در ایتالیا می‌شوید. در این دنیای بی‌رحم و خطرناک، بازیکن باید برای زنده ماندن جنگیده و لحظاتی اکشن را با واقع‌گرایی تماشایی از سر بگذراند.

اگر به خاطر داشته باشید، سایر نسخه‌های این مجموعه همگی در برهه‌های زمانی مختلف در شهرهای مختلف آمریکا جریان داشتند. در این نسخه، به نظر می‌رسد لوکیشن روایت داستان کاملاً تغییر کرده و برای اولین بار، به شهر سیسیلی و منزل خانواده‌های مافیایی خطرناک باز می‌گردیم. نیک بینز، رئیس استودیو Hanger 13 در این باره عنوان کرد: «در سه نسخه اول سری Mafia، ما بازیکنان را با داستان‌هایی خشن و بی‌رحم در برهه‌های زمانی مختلف در آمریکا مواجه ساختیم. در بازی Mafia: The Old Country قرار است شما را به ریشه‌های جرم و جنایات مافیا ببریم و داستانی خطی اما بسیار درگیرکننده بسازیم که گویی از دل بهترین فیلم‌های مافیایی درآمده‌اند. برای این کار، مکانی جدید با جلوه‌های بصری تماشایی خلق کرده‌ایم که تجربه‌ای روان و به یاد ماندنی به طرفداران سری عرضه می‌کند».

اولین نسخه از سری Mafia در سال 2002 معرفی شده و تبدیل به موفقیتی چشم‌گیر برای سازندگان شد. از آن زمان تا به امروز، سری مافیا موفق شده بیش از 34 میلیون نسخه در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی به فروش برساند. هم طرفداران و هم منتقدان این سری را برای داشتن داستان‌هایی واقع‌گرایانه و قوی، عملکرد ستودنی بازیگران و توجه دقیق به ویژگی‌های برهه زمانی که بازی در آن روایت می‌شود، تحسین و تجمید کرده‌اند.

اگر این بازی به هر شکلی موفق شده کنجکاوی و علاقه شما را به خود جلب کند، الان بهترین وقت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سری است. تمامی بازی‌های مجموعه Mafia در حال حاضر تا تاریخ 2 سپتامبر با تخفیفی ویژه در فروشگاه استیم قابل تهیه هستند و می‌توانید سفری به درون ریشه‌های هولناک و تماشایی گروه‌های مافیایی داشته باشید.

در گیمزکام امسال، شرکت 2K با دست پر آمده و موفق شد توجهات بسیاری را به عناوین شگفت‌انگیز خود جلب کند. معرفی بازی Mafia: The Old Country یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های این کمپانی برای رویداد گیمزکام بود و علاوه بر آن، شاهد معرفی بازی Borderlands 4 و مشخص شدن تاریخ انتشار عنوان Civilization 7 نیز بودیم. باید دید در آینده این کمپانی موفق و دوست داشتنی چه برنامه‌هایی برای طرفدارانش دارد.