امروز در حرکتی غافلگیرکننده و غیرمنتظره، ویدئوی آنباکس مک‌بوک پرو M4 در یوتیوب بارگزاری شد که اطلاعات مهمی از این دستگاه را بیان می‌کند.

همانطور که می‌دانید، اپل قصد دارد مک‌بوک پرو M4 را در ماه جاری عرضه کند اما با وجود فاصله نسبتاً زیادی که با انتشارش داریم، امروز ویدئوی آنباکسینگ این دستگاه 14 اینچی به طور کامل لو رفت. این ویدئو توسط کانالی روسی به نام Wylsacom منتشر شده و متاسفانه مشخص نیست که این افراد چطور موفق شده‌اند قبل از عرضه رسمی، به این محصول دسترسی پیدا کنند. با این حال، در ویدئوی آنباکس، می‌توانیم 4 جزئیات مهم که در شایعات مربوط به نسخه پایه و 14 اینچی مک‌بوک پرو M4 به گوش می‌خوردند را تایید کنیم.

در ویدئوی آنباکس مک‌بوک پرو M4 می‌بینیم که بر روی جعبه به طرز واضحی درج شده که این دستگاه از چیپست M4 که دارای 10 هسته است، بهره می‌برد. مدل M3 که در مک‌بوک‌های سال قبل استفاده شده بود، تنها 8 هسته داشت. این افزایش تعداد هسته‌ها، تصور می‌شود که بتواند 25 درصد کارایی پردازشی این دستگاه را در بنچمارک‌های مختلف بهبود ببخشد. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط کانال Wylsacom در مورد بنچمارک‌ها نیز این حدس را تایید می‌کنند.

در بنچمارک Geekbench 6 می‌بینیم که مک‌بوک پرو M4 جدید، در بخش پردازش تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 3864 و در بخش پردازش چند هسته‌ای، موفق به کسب امتیاز 15288 شد. اگر به خاطر داشته باشید، مدل 16 اینچی مک‌بوک پرو سال گذشته در بخش تک هسته‌ای امتیاز 2974 و در بخش چندهسته‌ای نیز امتیاز 20881 را از آن خود کرده بود.

یکی دیگر از تغییرات واضح این سیستم، افزایش حافظه رم است. چندی قبل، شایعاتی به گوش می‌رسید که اپل قصد دارد حافظه رم پایه را به 16 گیگابایت افزایش دهد. خوشبختانه این شایعه رنگ واقعیت به خود گرفته و در ویدئوی آنباکس مک‌بوک پرو M4 می‌بینیم که بر روی جعبه دستگاه، حافظه رم آن برابر با 16 گیگابایت ذکر شده است. قابل ذکر است که تا به این لحظه، مطمئن نیستیم که این مدل، نسخه پایه دستگاه باشد پس شاید با یکی از مدل‌های ارتقاء یافته آن مواجه باشیم.

آنباکس مک‌بوک پرو M4

از جمله پورت‌های مک‌بوک پرو M4 می‌توان به یک پورت ثاندربولت 4 اشاره کرد که نسبت به پورت ثاندربولت 3 سال گذشته، پیشرفتی واضح تلقی می‌شود. به غیر از این، اطلاعات لو رفته به رنگ جدید مشکی اشاره دارند که در مدل پایه نیز ظاهر شده است. سال گذشته، این رنگ فقط در مدل‌های M3 پرو و M3 مکس دیده می‌شد که حال خوشبختانه به نسخه پایه نیز آمده و علاقمندان می‌توانند این مدل را خریداری کنند.

مارک گرمن که یکی از منابع موثق و قابل اعتماد در زمینه اطلاعات مربوط به محصولات اپل است، تاکید کرد که مک‌هایی که دارای تراشه M4 هستند در ماه اکتبر معرفی خواهند شد و عرضه آنان نیز از تاریخ 1 نوامبر (11 آبان) شروع می‌شود. اگر این ادعا مانند همیشه درست باشد، به زودی باید شاهد رونمایی از جدیدترین سری مک‌ههای شرکت اپل با جزئیات هیجان‌انگیز آن و تراشه‌ای قدرتمند و مثال‌زدنی باشیم که باری دیگر مشتریان و علاقمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.