اپل با معرفی مک مینی M4، مرزهای قدرت و کارایی را در یک دستگاه رومیزی کوچک جابه‌جا کرد. این کامپیوتر جمع و جور با تراشه M4 قدرتمند، عملکردی بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیش‌تر گزارش شده بود که مک مینی M4 با طراحی کاملاً جدیدی در اواخر امسال عرضه خواهد شد که آن را به اندازه یک اپل تی‌وی جمع‌وجور می‌کند، اما برای جای دادن سخت‌افزار بیشتر، کمی بلندتر خواهد بود. با‌این‌حال، تغییر در ظاهر به معنای تغییرات داخلی و خارجی دیگری نیز هست که در این ویدیو به آن‌ها پرداخته شده است. بیایید این ویدیو را بررسی کنیم.

انتظار می‌رود مک مینی M4 در رنگ‌های جدید و با بدنه آلومینیومی عرضه شود. اگرچه پیش‌تر درباره کوچک‌تر شدن بدنه آن صحبت شده بود، اما کانال یوتیوب Max Tech به دلیل اهمیت این تغییر، مجدداً به آن اشاره کرد. این اطلاعات قابل‌توجه است، زیرا تحلیلگر مینگ-چی کوو پیش‌بینی کرده است که مدل‌های مک بوک پرو M4 که در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند، دارای طراحی مشابه مدل‌های M3، M3 پرو و M3 مکس خواهند بود. از سوی دیگر، مک مینی در 14 سال گذشته به‌روزرسانی اساسی نداشته است، بنابراین می‌توان گفت که این تغییر بسیار ضروری است. البته باید انتظار داشته باشیم که اپل گزینه‌های پردازنده M4 و M4 پرو را برای این دستگاه کوچک ارائه کند.

با توجه به معیارهای عملکرد گذشته که نشان می‌دهد تراشه M4 توانسته است از تراشه‌های M3 و حتی قدرتمندتر مانند M3 پرو و اسنپدراگون X Elite در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای پیشی بگیرد، می‌توان انتظار داشت که تراشه M4 پرو که قرار است در مک مینی استفاده شود، عملکردی بی‌نظیر در مقایسه با سایر رایانه‌های قابل حمل ارائه دهد. همچنین انتظار می‌رود تغییرات دیگری مانند وجود سه پورت USB-C در پشت دستگاه اعمال شود که احتمالاً همه آن‌ها از پروتکل Thunderbolt 4 پشتیبانی خواهند کرد و یک پورت HDMI نیز وجود خواهد داشت. این امکان‌پذیری به دلیل وجود چهار کنترل‌کننده Thunderbolt 4 در تراشه M4 است که دو برابر تراشه M3 است.

همچنین، مک مینی از زمان معرفی تاکنون تنها در رنگ نقره‌ای عرضه شده است که برای بسیاری مناسب بوده است، اما این ویدیو به احتمال عرضه آن در رنگ مشکی فضایی در آینده اشاره می‌کند. تغییرات دیگری مانند کابل باز طراحی‌شده بافته شده نیز ممکن است همراه با بسته‌بندی عرضه شود. براساس گزارش‌های قبلی، انتظار نمی‌رود که عرضه مک مینی M4 قبل از مهرماه صورت گیرد که این امر با الگوی معمول عرضه سخت‌افزارهای اپل مطابقت دارد. بااین‌حال، با توجه به تغییر طراحی، احتمالا که یک رویداد زنده برگزار خواهد شد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره تغییرات مک مینی M4 کسب کنید، توصیه می‌کنیم ویدیوی مذکور را تماشا کنید.