بالاخره شرکت تایوانی لنوو تبلت لژیون را عرضه کرد که از سری جدید دستگاه‌های گیمینگ این شرکت به‌شمار می‌رود. این تبلت قدرتمند، دل گیمرهایی را هدف گرفته که قصد دارند با بالاترین کارایی و کیفیت ممکن، اقدام به تجربه بازی‌های روز دنیا کنند.

تبلت لنوو لژیون دارای صفحه نمایش 8.8 اینچی با رزولوشن 2.5K و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز است. این دستگاه از گستره رنگی 98 درصد DCI-P3 پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی آن به 500 نیت می‌رسد. این دستگاه از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8+ نسل 1 ساخته شرکت کوالکام بهره می‌برد و با رم 12 گیگابایتی خود، تبدیل به غولی شده است که از پس اجرای انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌سادگی برمی‌آید. این دستگاه دارای حافظه 256 گیگابایتی است اما از microSD نیز پشتیبانی می‌کند و از طریق آن، می‌توانید حافظه خود را تا حداکثر یک ترابایت ارتقاء دهید.

باتری این تبلت 6550 میلی‌آمپرساعتی بوده و از طریق یک پورت USB Type-C از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم خنک‌کنندگی این دستگاه که ColdFront نام دارد، سه حالت را به کاربر می‌دهد تا هم انرژی ذخیره کند و هم در حین بازی کردن، از داغ شدن دستگاه جلوگیری کند. این سه حالت، شامل حالت Beast، حالت متعادل و حالت ذخیره انرژی می‌شوند که هر کدام در شرایطی خاص کاربرد دارند.

تبلت لنوو لژیون گیمینگ

در قسمت پشتی تبلت لنوو، شاهد دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هستیم. در قسمت جلو نیز برای گرفتن سلفی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. از جمله اتصالات آن نیز می‌توان به بلوتوث 5.3، وای فای 6E و پورت DisplayPort 1.4 برای اتصال به صفحه نمایش‌های خارجی مانند مانیتورها و تلویزیون اشاره کرد.

تبلت لنوو لژیون در رنگ خاکستری عرضه شده و با قیمت 418 دلار در خرده‌فروشی‌های مختلف به فروش می‌رسد. برخی از خرده‌فروشی‌ها نیز تخفیفی برای آن در نظر گرفته و این دستگاه را با قیمت 361 دلار به فروش می‌رسانند.

علاوه بر این تبلت، لنوو دستگاهی دیگر به نام شیائوشین پد پرو نیز در دست ساخت دارد که قرار است در ماه جاری به بازار عرضه شود. این دستگاه نیز صفحه نمایش 12.7 اینچی، تراشه دایمنسیتی 8300، حافظه رم از نوع LPDDR5x و 256 گیگابایت حافظه از نوع UFS 4.0 دارد. رزولوشن آن 2.9K بوده و قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از موس را نیز دارد. برای کارهای مربوط به مالتی‌مدیا، این دستگاه چهار اسپیکر ساخته شرکت JBL با پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos تعبیه کرده و یک قلم لمسی با قابلیت اتصال مغناطیسی نیز دارد. در قسمت پشتی نیز شاهد یک دوربین و ساختاری مستطیلی برای فلش دوربین هستیم.