یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی سامسونگ با میانگین سنی زیر ۳۰ سال با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است.

براساس نظرسنجی‌ها، به‌نظر می‌رسد گروه‌های سنی زیر ۳۰ سال در کشور کره جنوبی باسرعت غیرقابل تصوری دستگاه‌های اندرویدشان را با گوشی‌های آیفون عوض می‌کنند؛ این موضوعی درحالی اتفاق می‌افتد که بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین سازنده گوشی‌های اندرویدی یعنی سامسونگ دراین کشور حضور دارد.

طبق تحقیفات موسسه کانترپوینت ریسرچ، ۸۵درصد از جوانان کره جنوبی با دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شدند، اما نکته‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد آن است که ۵۳درصد از این افراد اکنون از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند؛ همچنین این تحقیق نشان می‌دهد ۹۲درصد از افرادی از ابتدا آیفون استفاده می‌کردند همچنان از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند و به اکوسیستم اندروید مهاجرت نکرده‌اند.

در ادامه گزارش‌های کانترپوینت ریسرچ اشاره می‌شود که دولت کره جنوبی از کمپانی‌های داخلی مانند سامسونگ و ال‌جی حمایت‌های زیادی می‌کند؛ یادآوری می‌شود سال ۲۰۲۱ شرکت ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد. محققان موسسه مذکور بیان کردند که از ابتدای سال جاری میلادی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر کره‌ای صحبت کردند و نتیجه‌ای حاصل شده نشان می‌دهد درصد عمده‌ای از افراد زیر ۳۰ سال به‌دلیل مشکلات مالی گوشی‌های اندرویدی را به آیفون ترجیح دادند، اما اولویت آن‌ها همیشه خرید گوشی‌های آیفون است.

کاهش کاربران اندرویدی در کره جنوبی

علاوه‌براین، طبق نظرسنجی یادشده، از سایر دلایلی که برای خرید گوشی‌های اندرویدی عنوان شد می‌توان به توصیه خانواده و دوستان اشاره کرد؛ این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از گروه‌های سنی زیر ۳۰ سال متوجه هستند که گوشی‌های آیفون عملکرد بسیار بهتری از سامسونگ دارد. به‌عبارتی دقیق‌تر، ۳۲درصد به‌دلیل عملکرد دستگاه‌ها یا دوربین و ۳۱درصد به‌دلیل طراحی و ظاهر زیبا ترجیح می‌دهد از آیفون استفاده کنند. چنین نظراتی علی‌رغم فروش بالای سامسونگ در کره جنوبی زنگ خطر را برای این کمپانی به‌صدا در آورده است.

پیش‌تر گفتیم ۹۲درصد افرادی که از ابتدا آیفون داشته‌اند تمایلی به خرید گوشی‌های اندرویدی ندارد. نظرسنجی کانترپوینت نشان می‌دهد ۵۲درصد از افراد به‌دلیل ظاهر بد و ارگونومیک نبودن دستگاه‌های اندرویدی از آن‌‌ها فاصله گرفته‌اند؛ همچنین ۲۹ درصد به‌دلیل عملکرد ضعیف دوربین‌ها علاقه‌ای به استفاده از گوشی‌های سامسونگ یا سایر برندهای اندرویدی ندارد. سایر افراد نیز به‌دلیل عملکرد ضعیف تراشه‌ و داغ شدن گوشی‌های اندرویدی هیچ‌گاه به‌سمت آن‌ها نمی‌روند.

در پایان گزارش‌ها و تحقیقات موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ بیان شد نیمی از افرادی که مایل هستند از اکوسیستمی از آی او اس به اندروید داشته باشند به‌دلیل رابط کاربری ساده آن است که کاربران را قادر می‌سازد در سریع‌تری زمان ممکن به کارهایشان رسیدگی کنند یا زمان اپلیکیشن‌هایی مانند سامسونگ پی به‌سادگی بهره‌مند شوند. برهمین‌اساس، موسسه مذکور پیشنهاد داد سامسونگ و سایر اندرویدی‌ها برای رقابت با آیفون باید به گسترش ویژگی‌های رابط کاربری و ساده‌تر کردن آن اقدام کنند تا افرا بیشتری جذب استفاده از آن‌ها شوند.

نظر شما درباره کاهش کاربران گوشی‌های اندرویدی و سامسونگ در کره جنوبی چیست؟ آیا غول فناوری کره‌ای می‌تواند جایگاهش را درکشورش پس بگیرد؟ نظرات خود را با ما دربخش کامنت‌ها به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: جزئیات پردازنده و رم گلکسی S24 فاش شد