OpenAI با رد شایعات پیرامون استفاده از صدای اسکارلت جوهانسون در Chat-4o گفته است که قصد دارد این صدا را ساکت کند.

طی روزهای اخیر با معرفی مدل جدیدی از چت‌بات ChatGPT مخصوص دسکتاپ Mac با نام Chat-4o بسیاری از کاربران گفته‌اند که فضای فیلم Her برایشان تداعی شده است. دراین بین بعضی از کاربران هیجان‌زده از این قابلیت جدید، عکس‌ها و تصاویر مربوط به فیلم مذکور و بازیگر مشهور هالیوودی خوآکین (واکین) فینیکس را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و سم آلتمن نیز در یک توئیت یک کلمه‌ای و آوردن نام فیلم Her با آن‌ها همراهی کرد. اما اکنون شرکت OpenAI بعد از گذشت چند روز و انتشار شایعاتی مبنی براینکه صدای اسکارلت جوهانسون در Chat-4o به‌کار گرفته شده اعلام کرد که صدای این هوش مصنوعی ارتباطی با این بازیگر ندارد و تقلیدی از صدای هنرپیشه دیگر است. اما این شرکت با مخفی نگه داشتن هویت و نام این هنرپیشه اعلام کرد که فعلا این صدا را قطع می‌کند.

Chat-4o

گفتنی است که از زمان معرفی قابلیت‌های صوتی ChatGPT در اواخر تابستان سال گذشته این هوش مصنوعی با 5 صدای مختلف تجهیز شده که اسامی آن‌ها عبارت است از : Sky, Cove, Juniper, Breeze, Ember

تمامی این اصوات، الهام گرفته شده از صدای هنرپیشه‌های مختلف هستند و از بین آن‌ها، اسکای همان صدایی است که Chat-4o با آن صحبت می‌کند. بااین حال شرکت OpenAI نام هیچکدام از این هنرپیشگان را فاش نمی‌کند و دلیل این سیاست را حفظ حریم خصوصی این افراد ذکر کرده است.

البته این شرکت در توضیح انتخاب افراد موردنظر برای مدل جدید هوش مصنوعی خود ضمن اشاره به دستمزدهای بسیار بالای دریافتی آن‌ها، اعلام کرد که‌ این اشخاص را در یک دوره 5 ماهه از بین 400 کاندید انتخاب کرده و در این زمینه از کمک آژانس‌های استعدادیابی و صداپیشگان حرفه‌ای در انتخاب افراد نهایی استفاده کرده است. نکته آخر این‌که معیارهای موردنظر سم آلتمن و همکارانش در انتخاب این افراد، گیرایی و کاریزماتیک بودن صدایشان و توانایی صحبت کردن به چند زبان متفاوت بوده است.

اخبار مرتبط : نسخه دسکتاپ ChatGPT برای macOS ارائه شد؛ اولین همکاری اپل و Open‌AI