اپل به‌تازگی از سیستم‌عامل iOS 17 در کنفرانس WWDC 2023 رونمایی کرده و حالا نسخه بتا توسعه‌دهندگان iOS 17 را در اختیار تمام کاربران قرار داد.

دوشنبه شب سیستم‌عامل iOS 17 در کنفرانس سالانه WWDC معرفی شد و نسخه بتا توسعه‌دهندگان توسط اپل در دسترس قرار گرفت. اما به نقل از یک منبع خبری، امروز نسخه بتا توسعه‌دهندگان به‌صورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار گرفته که با تعجب بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان حوزه فناوری همراه شده است.

نسخه‌ بتای توسعه‌دهنده برای سازندگان برنامه طراحی شده‌ است تا به آن‌ها اجازه دهد فناوری‌های جدید را در برنامه‌ ادغام کنند. به‌طور معمول این نسخه‌ با باگ‌ها و اشکالاتی همراه هست که در نسخه‌های پایدار برطرف می‌شود و اگر کسی قصد دارد از نسخه بتا استفاده کند باید سالانه ۹۹ دلار به کمپانی اپل بپردازد.

اما داستان با سال‌های گذشته کمی فرق دارد، زیرا اپل نسخه بتا توسعه‌دهندگان iOS 17 برای همه کاربران فارغ از داشتن عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان منتشر کرده و شما می‌توانید تنها با اپل آیدی خود اقدام به دانلود آن کنید.

نسخه بتا developer iOS 17 برای همه در دسترس است

این موضوع تنها محدود به iOS 17 نیست و اپل دسترسی به بتا توسعه‌دهندگان سایر سیستم‌عامل‌ها را نیز آزاد کرد. یک کاربر توییتر به نام Connor Jewiss جزو اولین کاربران آیفون بود که خبر انتشار نسخه بتا عمومی را اطلاع‌رسانی کرد.

منبع خبری آی‌مور اعلام کرده که بسیاری از اعضای این سایت خبری، بدون عضویت توانسته‌اند نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را دانلود کنند و تنها دستگاه‌هایی که iOS 16.5 را پشتیبانی می‌کنند قادرند به نسخه بتا دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره نسخه بتا توسعه‌دهندگان چیست؟ آیا توانسته‌اید آیفون خود را به این نسخه به‌روزرسانی کنید؟ نظرات خود را در‌این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌