یک گزارش جدید نشان می‌دهد اپل به روشی دست پیدا کرده که می‌تواند با استفاده از آن بدون نیاز به جعبه‌گشایی و فعال‌سازی گوشی‌های آیفون، آن‌ها را به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS آپدیت کند.

همان‌‌طورکه می‌دانید، کاربران می‌بایست پس از خرید یک دستگاه گوشی آیفون آن را به جدیدترین نسخه عرضه شده سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی کنند تا بتوانند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند. باوجود‌این، شایعات تایید می‌کنند اپل به روشی دست پیدا کرده که بدون نیاز به جعبه‌گشایی و فعال‌سازی آیفون می‌تواند آن را به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS آپدیت کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل قصد دارد قابلیت دان‌گرید از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS به نسخه‌های قدیمی‌تر را برای همیشه حذف کند؛ بنابراین زمانی‌که کاربران آپدیت نرم‌افزاری iOS 17 را روی گوشی‌های آیفون دانلود و نصب کنند دیگر امکان بازگشت به iOS 16.6 وجود ندارد. باوجوداین، غول کوپرتینو امکان آپدیت خودکار سیستم‌عامل iOS به گوشی‌های آیفون را می‌دهد؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، آیفون‌هایی که هنوز در نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌ها اپل استور هستند و جعبه‌‌گشایی نشده‌اند می‌توانند به‌صورت خودکار به آپدیت جدید iOS به‌روزرسانی شوند.

 آپدیت نرم‌افزاری iOS 17

تحلیلگر معروف حوزه فناوری و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، در آخرین خبرنامه Power On نشان داد اپل به سیستمی مجهز می‌شود که امکان به‌روزرسانی آیفون را بدون فعال‌سازی دستگاه فراهم می‌سازد. گورمن می‌گوید، نمایندگی‌های اپل استور دستگاهی مانند آیپد خواهند داشت که تمامی اطلاعات آیفون‌ها در آن ذخیره می‌شود و کارمندان می‌توانند پس از ارائه هر به‌روزرسانی به‌سرعت آیفون‌های موجود در نمایندگی را آپدیت کنند. همچنین وی اشاره کرد کارمندان تنها باید آیفون‌های داخل جعبه را روی دستگاه آیپد بگذارند تا گوشی روشن شده و آپدیت نرم‌افزاری را دریافت کنند.

درانتها باید اشاره کنیم، دراین برهه‌زمانی، قابلیت موردبحث تنها برای گوشی‌های آیفون دردسترس قرار می‌گیرد، اما شاید در آینده‌‌ای نزدیک وارد بخش‌های دیگر اکوسیستم اپل شوند. منبع خبری می‌گوید فناوری به‌روزرسانی خودکار سیستم‌عامل تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی در فروشگاه‌ها و اپل استورها عرضه می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم، به‌روزرسانی iOS 17 که چندی پیش برای کاربران منتشر شد از باگ‌ها و مشکلات فراوانی برخوردار بود که از مهم‌ترین و دردسرسازترین آن‌ها می‌توان به افزایش دمای داخلی در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اشاره کرد.

اخبار مرتبط: