گوشی آیفون SE 4 یک مدل اقتصادی محسوب می‌شود و احتمالا در یک زمان تقریبی بین زمستان تا بهار سال 2025 با طراحی مشابه آیفون 14 به بازار عرضه می‌شود.

کمپانی اپل طی سال 2022 آخرین نسل از گوشی مدل SE را به بازار عرضه کرده بود که درواقع نسل سوم این مدل به‌حساب می‌آید و اکنون زمزمه‌هایی در این باره شنیده می‌شود که قرار است طی سال آینده نسل چهارم این مدل اقتصادی عرضه شود. اما شنیده‌ها حاکی است که این گوشی از صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار است و مجهز به فناوری Face ID است. همچنین در تکنولوژی این گوشی به‌جای Touch یک آپشن دارای حسگر و دکمه Home وجود دارد که درمقایسه‌با نسل قبلی تغییراتی داشته است. ازجمله این تغییرات می‌توان به صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون SE 3 اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های گوشی آیفون SE 3 که شباهت زیادی به نسل قبل‌تر خود یعنی SE 2 دارد می‌توان به دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی اشاره کرد. علاوه براین آیفون SE 3 از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و دارای پردازنده 4 گیگابایتی و با حافظه داخلی 64 و 128 و 256 گیگابایتی در بازار موجود است.

iphone se4

گفته می‌شود کمپانی اپل برای جلوگیری از زیان مالی و همچنین حفظ موقعیت خود در بازار نیاز به ارائه نسل جدید گوشی SE دارد. این درحالی است که اپل طی سال قبل برخلاف سال‌های پیش‌تر بخش قابل توجهی از بازار را از دست داده بود و رقیب دیرینه‌اش کمپانی سامسونگ توانسته بود در فروش محصولات از آن پیشی بگیرد.

البته در گزارشی که نشریه بلومبرگ منتشر کرده بود مشکل اصلی کمپانی اپل را در از دست دادن سهم بازار، به‌دلیل ضعف عملکرد این شرکت در عرضه میان‌رده‌ها اعلام کرده بود و مدعی شده بود که اپل باید برای حفظ موقعیت خود میان‌رده‌های بیشتری را عرضه کند. براین اساس از آنجا که کمپانی موردنظر در هر بازه زمانی 2 تا 3 سال مدل جدیدی از آیفون SE را وارد بازار می‌کند؛ همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم انتظار می‌رود که گوشی آیفون SE 4 در زمان تقریبی بین زمستان یا بهار 2025 در بازار جهانی عرضه شود و اوضاع فروش اپل بهبود یابد.

اخبار مرتبط: اپل به نسل ۴ آیفون SE نیاز دارد؛ کلید موفقیت سال چالش برانگیز