یکی از افشاگران چینی مدعی شده آیفون ۱۶ به دکمه کپچر با تاچ حساس به‌فشار مجهز می‌شود که پیش از این در چند گوشی سری اکسپریا سونی دیده شده بود، البته مشخص نیست آیفون ۱۶ پایه و پلاس هم به آن مجهز می‌شوند یا نه.

طی چند روز اخیر و پس از عرضه عینک هوشمند ویژن پرو اخبار زیادی از هدست اپل منتشر شد. بااین حال هدست تنها محصول اپل نیست که علاقمندان منتظر آن هستند و اخبار متعددی در هفته‌های اخیر از آیفون ۱۶ منتشر شده است. اکنون گزارش جدیدی درباره این دستگاه و ویژگی جدید آن، یعنی دکمه کپچر منتشر شده که قابلیت جالب آن را به‌نمایش می‌گذارد.

این گزارش از کاربر پلتفرم ویبو به‌نام Instant Digital منتشر شده است. براین اساس دکمه کپچر آیفون ۱۶ می‌تواند چندین سطح فشار را تشخیص دهد. این ویژگی مشابه دکمه‌های شاتر دوربین‌های دیجیتال است که با فشار کم فوکوس کرده و با فشار بیشتر، عکس می‌گیرد. استفاده از این دکمه، عکاسی و فیلم‌برداری را بسیار آسان‌تر کرده و به‌این ترتیب، اپل باز هم روی تبدیل گوشی به دوربین تمرکز کرده است. یادآوری می‌کنیم که آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت‌به گلکسی S24 اولترا از نظر بررسی‌کنندگان گوشی در رسانه علاالدین، عملکرد ضعیف‌تری داشت.

پیش از این برخی از گوشی‌های سری اکسپریا شرکت سونی به دکمه شاتر دو مرحله‌ای مجهز شده بودند که عملکرد مشابهی را ارائه می‌داد. همچنین اپل می‌خواهد در نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به‌جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین تله‌فوتو استفاده کند که تاکید اپل بر بهبود قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری را نشان می‌دهد. هنوز مشخص نیست که نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۶ هم به دکمه کپچر مجهز می‌شوند یا این قابلیت به‌صورت اختصاصی برای نسخه‌های پرو و پرو مکس عرضه می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت اپل می‌تواند باتکیه‌بر دکمه کپچر آیفون ۱۶ از گلکسی S24 اولترا در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری جلو بزند یا سامسونگ در مقایسه‌با نسل بعدی هم برنده خواهد بود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: