شماتیک طراحی آیفون ۱۶ منتشر شده که نشان می‌دهد دوربین ها مانند آیفون ۱۲ به‌صورت عمودی در بالا و پایین یکدیگر قرار گرفته و دکمه اکشن اضافه شده است.

شرکت اپل آخر تابستان از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد، اما چند ماه قبل از برگزاری مراسم رونمایی، تولید انبوه آغاز شده بود. درهمین حین متخصصان شرکت اپل درحال توسعه آیفون ۱۶ بودند و حتی یک ماه قبل از مراسم شایعه‌ای درباره دوربین اولترا واید آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس منتشر شد. با گذشت چند ماه از معرفی و عرضه آیفون ۱۵، بخشی از طراحی و مشخصات آیفون ۱۶ مشخص شده است. اکنون شماتیک طراحی آیفون ۱۶ به بیرون درز کرده که محل قرارگیری دوربین‌ها را نشان می‌دهد.

پیش از این گزارش شده بود که آیفون ۱۶ با طراحی شبیه به آیفون ایکس (X) یا آیفون ۱۲ عرضه می‌شود. درحقیقت زبان طراحی کلی ثابت می‌ماند، اما چیدمان دوربین‌ها از مورب به عمودی تغییر کند. این یعنی هر دو سنسور دوربین پشت به‌صورت عمودی در بالا و پایین یکدیگر قرار می‌گیرند. در گزارش جدید هم شماتیک آیفون ۱۶ با شایعات قبلی مطابقت دارد. این تصاویر توسط افشاگر چینی Majin Bu در پلتفرم ایکس (X) منتشر شده که شباهت زیادی با آیفون ۱۲ دارد.

در ماژول دوربین، لنزها کمی بیشتر از نمونه‌های فعلی برجسته هستند و میکروفون در کنار آنها قرار گرفته است. ای مسئله می‌تواند ناشی از تعبیه سنسورهای بزرگ‌تر باشد که درنهایت باعث بهبود قدرت عکاسی و فیلم‌برداری دستگاه خواهد شد. اگرچه بقیه بخش‌های طراحی مشابه نسخه های قبلی هشتند نباید فراموش کرد که تصاویر منتشر شده از شماتیک‌های اولیه هستند و ممکن است با گذر زمان، برخی از جزئیات طراحی تغییر کند.

در پنل پشتی، فلش دوربین خارج از ماژول دوربین قرار گرفته است. پیش از این گزارش شده بود که نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ به سنسور LiDAR مجهز می‌شوند تا بتواند ویدیو سه بعدی ضبط کند. سنسور LiDAR جزئیات عمق را ثبت کرده و در حال حاضر مدل‌های پرو آیفون 15 به آن مجهز شده‌اند. کاربران می‌توانند این ویدیوها را با استفاده از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو تماشا کنند که تجربه کاملا متفاوتی با ویدیوهای عادی دارد. با این حال، باید دید که آیا مدل‌های پایه و پلاس آیفون ۱۶ به این سنسور مجهز می‌شوند یا نه.

اگرچه ناچ دوربین جلو به ۲ قسمت تقسیم شده است، قطعا اپل دوباره از داینامیک آیلند استفاده کرده و فظای بین سنسور فیس آیدی و دوربین سلفی را پر می‌کند. حاشیه نمایشگر هم شباهت زیادی به نسخه‌های فعلی دارد و چندان باریک‌تر نشده است. از سوی دیگر انتظار می‌رود تمام مدل‌های آیفون ۱۶ به دکمه اکشن مجهز شوند که در تصاویر شماتیک قابل مشاهده است. متاسفانه ابعاد آیفون ۱۶ در شماتیک تار شده و مشخص نیست از این نظر چه تغییری خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود اپل می‌خواهد دکمه جدیدی در آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به‌نام دکمه اکشن معرفی کند و حتی قرار است در مدل‌های پایه و پلاس هم در دسترس قرار بگیرد. بااین حال در شماتیک آیفون ۱۶ خبری از این دکمه نیست. از سوی دیگر بریدگی آنتن mmWave زیر دکمه کناری یا پاور/قفل قرار گرفته است.

اخبار مرتبط: