درحالی‌که سری آیفون ۱۵ معرفی نشده است، یکی از افشاگران نام‌آشنا جزئیاتی از مشخصات فنی دوربین سری آیفون ۱۶ در اختیار کاربران قرار داد.

آیفون‌ها به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهد از محبوبیت خاصی بین طرفداران فناوری موبایلی و اپل برخوردار هستند. کمپانی اپل هرساله با معرفی قابلیت‌های جدیدتر در گوشی‌های لوکس و پرچمدارش نشان می‌دهد تعهدی ویژه‌ای به نوآوری و جلب رضایت مصرف‌کنندگان دارد. درحالی‌که نزدیک به دو ماه تا عرضه سری آیفون ۱۵ زمان باقیست، شایعاتی درباره نسخه پرو سری آیفون ۱۶ به گوش می‌رسد.

طبق گزارش‌های وبلاگ‌نویس معروف حوزه فناوری با نام مستعار‌ «DCS»، اپل از سنسور سفارشی ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۱۴ اینچی سونی IMX903 بهره خواهد برد. وی مدعی شد این سنسور بزرگ‌تر از سنسور فعلی آیفون ۱۴ پرومکس خواهد بود؛ همچنین غول کوپرتینویی قصد دارد از سیستم دوربین بسیار قدرت‌مندتری برای سری آیفون ۱۶ استفاده کند که شامل موارد احتمالی زیر خواهد شد.

  • سوپر سنسور 1/1.14 اینچی
  • ماژول شیشه‌ای پلاستیکی 1MG + 7P
  • سنسور سوپر تله‌فوتو پریسکوپ

همان‌طورکه اشاره کردیم این موارد شایعاتی پیرامون نسل آینده آیفون‌ها هستند، بنابراین نباید چنین اخباری را با جدیت دراین‌باره دنبال کرد. البته یادآوری می‌شود که وبلاگ‌نویس مذکور از سابقه و شهرت خوبی در افشای اطلاعاتی محصولات آیفون برخوردار است که می‌توان تاحدودی به آن اعتبار داد. برهمین‌اساس، اگر این خبر جزئیات دقیقی را دراختیار ما بگذارد، می‌توانیم بگوییم تمام محدودیت‌های فعلی سیستم دوربین با عرضه آیفون ۱۶ از بین خواهد رفت. در ادامه به جزئیات بیشتری از ویژگی‌های نسل آینده آیفون‌ها می‌پردازیم.

سنسور ۱/۱.۱۴ اینچی آیفون ۱۶

سنسور ۱/۱.۱۴ اینچی

استفاده از سنسور ۱/۱.۱۴ اینچی در سری آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس ارتقای نسبتا چشمگیری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر محسوب خواهد شد. سنسور بزرگ‌تر نور بیشتری جذب می‌کند که باعث خروجی بهتری در کیفیت تصاویر می‌شود. همچنین، این سنسور می‌تواند در شرایط نوری نامناسب و شب تصاویری واضح‌تری به‌ثبت برساند. بنابراین، کاربران با سری آیفون ۱۶ دیگر نگرانی‌های امروز را نخواهند داشت و می‌توانند از بهترین ویژگی‌های سیستمی دوربین بهره‌مند شوند، اما بازهم یادآور می‌شویم این اطلاعات هنوز درحد شایعات اولیه درباره نسل آینده هستند.

سنسور سوپر تله‌فوتو پریسکوپ

طبق گزارش‌های افشاگر معروف، دی‌سی‌اس، نسخه‌های پرو آیفون ۱۶ از سنسور سوپر تله‌فوتو پریسکوپ بهره‌مند می‌شوند. این سنسور قابلیت‌ زوم پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند برای عکاسان حرفه‌ای مفید واقع شود. سیستم عدسی پریسکوپ از چند آینه برای شکست نور استفاده می‌کند که بدون افزایش فیزیکی ماژول دوربین فاصله کانونی بیشتری برای عکاسی می‌دهد.

لنز سوپر تله‌فوتو همراه با مکانیزم پریسکوپ، آیفون ۱۶ پرومکس را قادر می‌سازد تا محدوده زوم بهتری داشته باشد و حتی از فواصل بسیار دور عکس‌های شفاف با جزئیات بسیار بالا ثبت خواهد شد. برای مثال، مسابقات فوتبال، حیات وحش یا هر رویداد دیگری که عملا نزدیک شدن به سوژه ممکن نیست این سنسور می‌تواند به کمک کاربران بیاید.

مزایای سیستم جدید آیفون ۱۶

مزایای سیستم جدید آیفون ۱۶

استفاده از سنسور ۱/۱.۱۴ اینچی و سنسور سوپر تله‌فوتو پریسکوپ در سری آیفون ۱۶ پرو چندین مزیت برای کاربران خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

۱. عملکرد بهتر در شرایط نوری نامناسب

سنسور بزرگ‌تر باعث می‌شود نور بیشتری جذب شود که درنتیجه عکاسی تحت شرایط نامساعد بهبود می‌یابد. همچنین کاربران می‌توانند انتظار تصاویری شفاف‌تر و روشن‌تر حتی در شرایط خاص داشته باشند.

۲. قابلیت زوم پیشرفته

سنسور سوپر تله‌فوتو پریسکوپ سطح بالاتری از زوم اپتیکال را به کاربران ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند از سوژه‌های دور دست با جزئیات و رزولوشن فوق‌العاده عکسی‌برداری کنند.

۳. قابلیت‌های عکاسی

سری آیفون ۱۶ پرو و پرومکس با سنسورهای قدرت‌مندش قابلیت‌های زیادی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با استفاده از سنسور سوپر تله‌فوتو می‌توانید از اجسام با فاصله‌های دور جزئیات دقیقی ثبت کنید یا با زوم اپتیکال از سوژه‌ها تصاویری واضح بگیرید.

همه چیز در باره آیفون ۱۶

شایعات درباره نمایشگر سری آیفون ۱۶

طبق گفته‌های مارک گورمن، تحلیل‌گر معروف نشریه بلومبرگ، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس از نمایشگر‌های بزرگ‌تری بهره خواهند برد. در آخرین نسخه خبرنامه هفتگی «Power On»، گورمن می‌نویسد اندازه دو مدل یادشده از ۶.۱ و ۶.۷ اینچ به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ می‌رسد که از حاشیه‌های نسبتا منحنی بهره می‌برند. افزایش ابعاد صفحه‌نمایش می‌تواند فضای بیشتری برای به‌کارگیری سخت‌افزار بهتر مانند دوربین و باتری بزرگ‌تر دراختیار طراحان کمپانی اپل بگذارد؛ همچنین این موضوع می‌تواند رقابت بین سامسونگ و اپل را برای ارائه نمایشگرهای بزرگ جدی‌تر کند.

در انتها یادآوری می‌شود افزایش ابعادی نمایشگر آیفون ۱۶ و مشخصات فنی سنسور‌های دوربین آن شایعه‌ای بیش نیست و نباید با جدیت فراوانی آن‌ها دراین بازه‌ زمانی دنبال کرد، چراکه کمپانی اپل همیشه کاربرانش با ارائه قابلیت‌های جدید که تا روز مراسم معارفه محرمانه می‌مانند غافل‌گیر می‌کند. اما اگر شایعات مطرح شده در متن این خبر به واقعیت بیانجامد، می‌توان گفت سری آیفون ۱۶ بهترین گوشی هوشمندی خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ ساخته می‌شود.

اخبار مرتبط: لنز دوربین پریسکوپ برای آیفون ۱۶ پرومکس