آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد سری آیفون ۱۶ پرو با ترکیب دکمه‌‌های لمسی، حساس به فشار، پاور، تنظیم صدا و اکشن ساخته می‌شود که قابلیت‌های زیادی را دراختیار کاربران قرار خواهد داد.

اواخر سال گذشته، شایعاتی درباره عرضه سری آیفون ۱۵ پرو با دکمه‌های حساس به‌فشار و اکشن منتشر شد، اما درآخر به‌دلیل برخی مشکلات فنی، کمپانی اپل نتوانست از فناوری حساس به‌فشار استفاده کند. برهمین‌اساس، به‌سرعت این پروژه را کنار گذاشت و تنها دکمه اکشن را به‌جای دکمه قطع صدا معرفی کرد که با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شد. باوجوداین، امروز اخباری جدیدی درباره استفاده از دکمه‌های حساس‌ به‌فشار و لمسی می‌شنویم که به‌صورت ترکیبی برای تولید سری آیفون ۱۶ شنیدیم که می‌تواند قابلیت‌های شخصی‌سازی را بهبود بخشد.

براساس گزارشی از افشاگر معروف چینی، Instant Digital، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا از دکمه خازنی بهره‌مند می‌شوند. همچنین، احتمال زیادی وجود دارد که مدل‌های پرو از دکمه‌های لمسی و حساس به‌فشار در سمت راست فریم برخوردار شوند که هم‌سطح با فریم و قاب دستگاه قرار می‌گیرند. برای تحقق این امر، به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل باید آنتن mmWave را به‌سمت چپ دستگاه ببرد تا فضایی برای قرارگیری دکمه‌های جدید وجود داشته باشد.

دکمه حالت جامد آیفون 16

علاوه‌براین، برخلاف دکمه لمسی، دکمه‌های اکشن، پاور و تنظیم صدا حالا برآمدگی دارند که درمقایسه‌با نسل فعلی شامل تغییرات عمده‌ای نمی‌شوند. بااین‌حال، شایعات تایید می‌کنند که غول ساکن کوپرتینو می‌تواند دکمه‌های موردبحث را به‌صورت حساس به‌فشار با حالت برآمده تولید کند که به‌جذابیت‌های محصولات نسل آینده می‌افزاید. همچنین، افشاگر چینی می‌گوید کمپانی اپل ترکیبی از دکمه‌های لمسی و حساس به‌فشار را آزمایش و بررسی می‌کند تا ببینید این فناوری می‌تواند برای سال آینده به‌مرحله بهره‌برداری برسد یا آنکه باید مدت‌زمان بیشتری را برای معرفی آن صبور باشیم.

باید یادآور شویم انتشار جزئیات جدید از دکمه‌‌های لمسی و حساس‌ به‌فشار برای سری آیفون ۱۶ پرو در گذشته نیز منتشر شد، اما به‌دلایل نامعلومی مورد استقبال خبرگزاری‌های حوزه فناوری قرار نگرفت و خیلی زود کنار گذاشته شد. اما امروز، پس‌ازمدت‌ها، اطلاعات تازه‌ای از این دکمه‌ها به‌همراه دکمه شاتر دوربین اختصاصی آیفون افشا شد که نشان می‌دهد غول کوپرتینو یک دکمه شخصی‌سازی شده میانبر را برای آن تعبیه می‌کند. به‌هرحال، کاربران برای مشخص شدن اطلاعات سخت‌افزاری باید منتظر تحلیلگران و افشاگران معتبر باشند.

همان‌گونه‌که گفتیم، دکمه لمسی زیر دکمه پاور قرار می‌گیرد؛ ازسوی‌دیگر، آنتن mmWave زیر دکمه‌های اکشن و تنظیم صدا قرار می‌گیرد. Instant Digital اظهار کرد این دکمه لمسی نسل جدید احتمالا سال آینده برای کل سری آیفون ۱۶ دردسترس خواهد بود، اما باتوجه‌به سیاست‌های اپل طی سال‌های گذشته باید گفت این کمپانی هیچ‌گاه فناوری‌های به‌روز را در نسخه‌های پایه و پلاس عرضه نمی‌کند و ما تنها انتظار داریم در مدل‌های پرو و پرو مکس حضور یابد. درآخر، به‌یاد داشته باشید بیشتر از ۱۰ ماه دیگر تا معرفی سری آیفون ۱۶ زمان داریم؛ بنابراین نباید به این شایعات اولیه دامن بزنیم.

اخبار مرتبط: