اپل همیشه به خاطر طراحی جدید و نوآورانه در کانون توجه کاربران و منتقدان بوده است. آخرین شایعه‌ای که در دنیای فناوری منتشر شده، در مورد دکمه‌های لمسی آیفون ۱۶ است. به گفته مارک گورمن، روزنامه‌نگار فناوری بلومبرگ، اپل در حال بررسی امکان استفاده از دکمه‌های لمسی به جای دکمه‌های فیزیکی در مدل‌های آیفون است. منابع خبری می‌گویند که اپل قصد دارد دکمه‌های فیزیکی فعلی را با دکمه‌های لمسی جایگزین کند که قابلیت‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم‌گیری، بهبود دوام آیفون‌های اپل است. دکمه‌های فیزیکی به مرور زمان فرسوده می‌شوند و طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهند. استفاده از دکمه‌های لمسی می‌تواند این مشکل را از بین ببرد، چراکه هیچ قطعه متحرکی ندارند. علاوه‌بر این، فناوری هپتیک می‌تواند تجربه‌ای همه‌جانبه‌تری را ارائه دهد، این ویژگی حس پاسخ‌گویی سریع‌تری نسبت به دکمه‌های سنتی را به کاربران ارائه دهد.

در حالی که شایعه شده بود سری آیفون ۱۵ دارای دکمه‌های لمسی خواهند بود، به‌نظر می‌رسد اپل در اجرای این ویژگی با چالش‌های فنی روبرو شده است. به گفته مینگ-چی کو، این شرکت همچنان در حال کار بر روی تکمیل کردن این فناوری و رفع مشکلات پیش از عرضه سری آیفون ۱۶ است.

یکی از دلایلی که چرا دکمه‌های لمسی به یک ویژگی مورد انتظار تبدیل شده‌اند، پتانسیلی است که برای ارائه تجربه کاربری بهتر دارد. با استفاده از این فناوری، کاربران می‌توانند هنگام استفاده از آیفون خود، حس لمسی بیشتری از دکمه‌های فعلی داشته باشند. این ویژگی همچنین می‌تواند خطاهای پیمایشی را بیش از پیش کمتر کند.

آیفون 16 با طراحی دکمه های لمسی

هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد چه ویژگی‌ها یا قابلیت‌های دیگری را برای سری آیفون ۱۶ به ارمغان بیاورد، اما بسیاری از کاربران در مورد پتانسیل دکمه‌های لمسی آیفون هیجان‌زده هستند. این شرکت همیشه بر ارائه ویژگی‌های خلاقانه و منحصر به‌فرد به کاربران خود متمرکز بوده و به احتمال زیاد فناوری دکمه‌های لمسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

با وجود مزیت‌های دکمه‌های لمسی، برخی افراد فکر می‌کنند که دکمه‌های لمسی ممکن است ایده خوبی نباشد. دلیل آن‌ هم این است که دکمه‌های لمسی بازخوردی مشابه دکمه‌های فیزیکی را ارائه نمی‌دهند و تولید آن‌ها می‌تواند گران‌تر تمام شود. حتی با وجود مزایای این ویژگی مانند انعطاف‌پذیری، برخی از کاربران دکمه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

اخبار مرتبط: قابلیت‌های دکمه اکشن در آیفون ۱۵ پرو