شایعات تایید می‌کند سری آیفون ۱۶ پرو با افزایش ابعاد چشمگیر صفحه نمایش در سال 2024 میلادی معرفی خواهد شد تا تجربه کاربری بهبود یابد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی آمریکایی اپل قصد دارد برای ایجاد یک تغییر بزرگ در طراحی روی به افزایش ابعاد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بیاورد. اکنون، آیفون ۱۵ پرو از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس از نمایشگر ۶.۷ اینچی برخوردار هستند که طی چندین نسل گذشته ثابت بوده و تغییر بزرگی را تجربه نکردند. برهمین‌اساس، غول کوپرتینو با حفظ ظاهر کلی تنها صفحه نمایش سری آیفون ۱۶ پرو را بزرگ‌تر می‌کند تا بتواند طیف وسیعی از کاربران را برای خرید پرچمدارانش متقاعد کند، چراکه باتوجه‌به حضور دستگاه‌های تاشو ۷ اینچی یا گلکسی S24 اولترا با پنل ۶.۸ اینچی مصرف‌کنندگان کمتر به‌سوی دستگاه‌های کوچک‌تر می‌روند.

مشخصات طراحیآیفون ۱۶ پروآیفون ۱۵ پرو
ضخامت8.25 میلی‌متر8.25 میلی‌متر
ارتفاع149.6 میلی‌متر146.6 میلی‌متر
عرض71.45 میلی‌متر70.60 میلی‌متر
نمایشگر6.3 اینچ6.1 اینچ
وزن194 گرم187 گرم

باوجوداین، باید خاطرنشان کنیم افزایش ابعاد سری آيفون ۱۶ پرو برای سال ۲۰۲۴ میلادی بسیار ناچیز خواهد بود؛ درحقیقت، دو نسخه پرو با ضخامت کاملا یکسان با پهنای و عرضه بیشتر از مدل‌های سال 2023 همراه می‌شوند تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند. همچنین، به‌واسطه افزایش ابعاد نمایشگر، اپل می‌توان ظرفیت باتری نسخه‌های آيفون ۱۶ پرو را بهبود بخشد تا کاربران از با یک بار شارژ زمان بیشتری از گوشی‌هایشان استفاده کنند؛ ازسوی‌دیگر، تیم سخت‌افزاری فضای بیشتری برای بهبود مشخصات سخت‌افزاری خواهد داشت.

آیفون 16 پرو

باتوجه‌به شایعات، افزایش ابعاد صفحه نمایش تنها محدود به سری آیفون ۱۶ پرو می‌شود؛ بنابراین انتظار می‌‌رود آیفون ۱۶ استاندارد و آيفون ۱۶ پلاس نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.7 اینچی را حفظ کنند. افشاگران می‌گویند اپل از پنل 6.27 اینچی و 6.85 اینچی برای سری آیفون ۱۷ پایه در سال 2025 میلادی استفاده خواهد کرد تا پس‌از مدل‌های پرو تغییرات صفحه‌نمایش را در آغوش بگیرند. همچنین، افزایش نمایشگر کمک می‌کند تا اپل بتواند نسبت تصویر 19.6:9 را برای تمامی آیفون‌های پرو و پرو مکس داشته باشد که فاکتور بسیار مهمی به‌شمار می‌رود.

مشخصات طراحیآیفون ۱۶ پرو مکسآیفون ۱۵ پرو مکس
ضخامت8.25 میلی‌متر8.25 میلی‌متر
ارتفاع163.0میلی‌متر159.9 میلی‌متر
عرض77.58 میلی‌متر76.70 میلی‌متر
نمایشگر6.9 اینچ6.7 اینچ
وزن225 گرم221 گرم

علاوه‌براین، اپل فناوری micro-lens را بررسی می‌کند تا برای افزایش روشنایی نمایشگر‌های OLED در سری آيفون ۱۶ راه‌حلی را پیدا کند؛ همچنین، این تکنولوژی باید بتواند درعین افزایش سطح روشنایی خودکار، مصرف انرژی را کاهش دهد. کارشناسان می‌گویند ساختار میکرولنز یا MLA از یک الگوی یکنواخت با میلیاردها لنز در داخل یک پنل تشکیل می‌شود که با کاهش انعکاسص داخلی می‌تواند رو منعکس شده را شناسایی و بدون افزایش انرژی آن را در برابر دیدگان کاربران افزایش دهد.

در انتها یادآوری می‌کنیم اطلاعات مرتبط‌با افزایش ابعاد صفحه نمایش آيفون ۱۶ پرو برپایه افشاگری‌های و گمانه‌زنی‌های تحلیلگران نوشته شده و می‌تواند با محصول نهایی اپل برای سال آینده تفاوت‌های فاحشی داشته باشد؛ بنابراین، بهترین کار آن است که تا سپتامبر سال 2024 میلادی صبور باشید تا غول فناوری ساکن کوپرتینو از پرچمدار نسل جدید با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته و بهینه رونمایی کند؛ همچنین، طی هفته‌ها و ماه‌های آینده افشاگران بیشتری روی به افشای اطلاعاتی خواهند کرد که درصورت انتشار تازه‌ترین اخبار تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

اخبار مرتبط: