گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل با جدیت فراوان به‌دنبال طراحی زیبا و جذابی برای اضافه کردن دکمه کپچر یا همان ضبط ویدئویی برای نسخه‌های سری آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در سال 2024 میلادی است.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل برای طراحی سری آیفون ۱۵ از ویژگی‌های جذاب و نوآورانه درمقایسه‌با سری آیفون ۱۴ استفاده کرد تا بتواند تغییرات نسبتا گسترده‌ای را جهت بهبود تجربه کاربری به‌وجود آورد. به‌عنوان‌مثال، نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از فریم تیتانیومی بهره می‌برند که مقاومت بسیار خوبی درمقابل خط‌وخش دارند. ازسوی‌دیگر، ناچ پنل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس حذف شد و درعوض داینامیک آیلند به نمایشگر اضافه شد تا استقبال بیشتری از مدل‌های عادی شود. همچنین، اپل نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو را به دکمه اکشن مجهز کرد با شخصی‌سازی توسط کاربران توانایی انجام کارهای مختلف را دارد. اکنون، شایعات نشان می‌دهد مدل‌های آیفون ۱۶ پرو از دکمه‌ها و طراحی جدیدی برخوردار خواهد شد.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری MacRumors، اپل نمونه‌های اولیه مهندسی را از آیفون ۱۶ پرو‌ آیفون ۱۶ پرو‌ مکس آزمایش می‌کند تا طراحی جذاب و شکیلی را برای نسل آینده پرچمدارانش ارائه کند. در تغییرات اولیه به‌نظر می‌رسد طراحی دکمه اکشن و تنظیم صدا برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو با الگوریتم‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال، احتمال بزرگ یا کوچک شدن هریک از دکمه‌های یادشده وجود دارد. طبق گفته‌های MacRumors، غول کوپرتینو از چهار نمونه مهندسی با طراحی متفاوت دکمه رونمایی کرده که هریک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.

iphone16
  • دکمه اکشن کوچک با تنظیم صدای یکپارچه
  • دکمه اکشن بزرگ با کپچر و دکمه‌های تنظیم صدای یکپارچه
  • دکمه اکشن بزرگ با کپچر و دکمه‌های تنظیم صدا مجزا
  • دکمه اکشن کوچک با کپچر و دکمه‌های تنظیم صدا

باتوجه‌به صحبت‌های کارشناسان و افشاگران، کمپانی اپل گزینه آخر را به‌عنوان محتمل‌ترین طراحی می‌شناسد؛ به‌شکلی‌که می‌تواند طراحی فعلی دکمه‌ها را ثابت نگه‌داشته و تنها دکمه کپچر یا همان ضبط ویدئویی را به آیفون ۱۶ پرو‌ و آیفون ۱۶ پرو‌ مکس اضافه کند. بااین‌حال، شاید بهتر باشد یادآوری کنیم اپل قصد داشت دکمه‌های خازنی حساس به‌فشار را برای آیفون ۱۵ پرو معرفی کند، اما به‌دلیل برخی مشکلات فنی این پروژه را به نسل آینده موکول کرد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان می‌دهد فناوری دکمه‌های حساس به فشار برای سری آیفون ۱۶ نیز منتشر نخواهد شد.

علاوه‌براین، دکمه‌های حساس به‌فشار خازنی مورد انتظارترین قابلیت در طراحی محسوب می‌شود که بسیاری از کاربران به‌دنبال آن هستند؛ حتی اپل برای عرضه آن چندین الگوی مهندسی را آزمایش کرد که احتمال رونمایی را برای نسل آینده افزایش می‌داد. با‌این‌حال، نمی‌توان برای قابلیتی که برنامه‌ای برای معرفی آن وجود ندارد، نظریات کارشناسانه داد. اکنون، دکمه کپچر تنها تغییر قابل‌توجه در طراحی سری آیفون ۱۶ پرو محسوب می‌شود که نشانگر دوربین‌محور بودن پرچمداران آینده اپل است.

اخبار مرتبط: