به‌نقل از یک تحلیلگر معروف حوزه فناوری، اپل قصد دارد سال آینده از سنسور تتراپرسیم بهبود یافته برای تولید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس استفاده کند، اما این فرآیند هزینه ساخت را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

براساس یک گزارش جدید، سال آینده آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از سنسور تله‌فوتو تتراپرسیم بهبودیافته بهره‌مند می‌شود که ویژگی‌های تصویربرداری را افزایش خواهد داد. طی روزهای اخیر، با افزایش تقاضا برای خرید آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل برخورداری از سنسور تتراپرسیم با قابلیت زوم ۵ برابری، اپل قصد دارد برای ساخت نسخه‌های پرو آیفون ۱۶ از فناوری جدیدتری برای سنسور تله‌فوتو استفاده کند، اما این فرآیند با افزایش ۳۰ درصدی تولید آیفون‌ ۱۶ پرو می‌شود.

سنسور تتراپرسیم آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس

همان‌طورکه گفتیم، میزان تقاضا برای خرید آیفون ۱۵ پرو مکس به‌شدت درحال افزایش است و این موضوع باعث شد تا عرضه این نسخه در برخی کشورها مانند کانادا، سنگاپور و چین با دو ماه تاخیر انجام شود. اکنون برای بهبود سنسورها و جلب رضایت بیشتر کاربران در سال ۲۰۲۴، اپل قصد دارد مشخصات سخت‌افزاری ماژول دوربین را بهبود بخشد. تحلیلگر معروف حوزه فناوری و محصولات اپل، مینگ-چی کو، با انتشار پستی در وبلاگ Medium اظهار کرد غول ساکن کوپرتینو با امضای قراردادی جدید با لارگان، از این کمپانی می‌خواهد تا مشخصات فنی لنزها را توسعه بیشتری بدهد.

البته باید گفت مشکلاتی برای توسعه سنسور تتراپریسم و ماژول دوربین وجود دارد؛ کو بیان می‌کند افزایش مشخصات سنسور و توسعه آن بدین معنا خواهد بود که قیمت لنز تله‌فوتو آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و به ۶ تا ۶.۵ دلار می‌رسد. براین‌اساس، پیش‌بینی می‌شود فروش نسخه‌های آیفون ۱۶ پرو با سنسورهای پیشرفته تقریبا ۱۱۰ درصد درمقایسه‌با نسل فعلی افزایش پیدا می‌کند؛ البته باید گفت چنین پیش‌بینی برای میزان فروش بسیار زود است و احتمالا در نیمه‌راه فروش سری آیفون ۱۵ با فرازونشیب‌های فراوانی مواجه شود.

توییت مینگ-چی کو درباره سنسور تتراپرسیم آیفون ۱۶ پرو مکس

علاوه‌براین، مینگ‌-چی‌ کو می‌گوید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از سنسور‌های تله‌فوتو با فناوری تتراپرسیم فعلی استفاده می‌کند، اما علمرد دوربین و خروجی تصاویر بهبود می‌یابد؛ برهمین‌اساس، پیش‌بینی می‌کند فروش آیفون‌های نسل آینده با رشد غیرقابل‌تصوری همراه شده و به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد.

افزایش ۳۰ درصدی تولید سنسور تله‌فوتو می‌تواند برای هر کمپانی سازنده‌ای بسیار سنگین باشد، اما تحلیلگر موردبحث می‌گوید فروش آیفون ۱۵ پرو مکس یک محرکه اصلی برای سوددهی اپل در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود.ازسوی‌دیگر، این امکان وجود دارد آیفون ۱۶ پرو مکس یا اولترا از یک سنسور سوپر تله‌فوتو بهره‌مند شود تا سیستم دوربین در نسل جدید پیشرفت اساسی داشته باشد و همچنین بتواند با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو تعامل کامل داشته باشد.

اخبار مرتبط: