براساس گزارشی جدید، اپل قصد دارد سال آینده سنسور تله‌فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری را برای آیفون ۱۶ پرو معرفی کند.

هفته گذشته، کمپانی بزرگ اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Wonderlust اقدام به معرفی سری آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم کرد؛ هریک از این محصولات پرچمدار از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار بود که وجه تمایز جالبی را با نسل‌های قبلی ایجاد کرد و تاکنون مورد استقبال گسترده طرفداران اپل قرار گرفته است. اما روز گذشته خبری مبنی‌بر به‌تعویق افتادن آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد که نشان می‌داد به‌دلیل تقاضای گسترده این نسخه، کمپانی سازنده قصد دارد با دو ماه تاخیر آن را وارد بازار کند.

آیفون ۱۵ پرو مکس از قابلیت‌‌های گسترده‌ای مانند تراشه A17 Pro با رهگیری پرتوی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم اپتیکال ۵ برابری ارائه می‌دهد که برای بسیاری از کاربران فوق‌العاده جذاب به‌شمار می‌رود؛ برهمین‌اساس، پیش‌فروش آیفون ۱۵ پرو مکس از همان ابتدا در وب‌سایت رسمی اپل تکمیل و باعث فشار بی‌سابقه‌ای به غول ساکن کوپرتینو برای عرضه و تقاضا شد. باوجوداین، یک افشاگری جدید نشان می‌دهد که سال آینده با ساخت سری آیفون ۱۶، احتمالا قابلیت دوربین تله‌فوتو پریسکوپ برای نسخه پرو نیز معرفی شود که می‌تواند به طرفداران و فروش آن کمک بزرگی بکند.

آیفون ۱۵۴ پرو مکس

افشاگر معروف چینی با نام مستعار DCS، در شبکه اجتماعی محلی ویبو بیان کرد که آیفون ۱۶ پرو نیز همانند برادر بزرگ‌ترش از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۵ برابری بهره‌مند خواهد شد. بنابراین، اگر جز آن دسته از کاربران هستید که علاقه به عکاسی و عکس‌های پرتره دارد، اما نمی‌خواهید هزینه‌ گزاف ۱۵۰۰ دلاری را متقبل شوید، بهتر است که تا سال آینده و معرفی آیفون ۱۶ صبور باشید. درحال‌حاضر، قیمت پایه آيفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

علاوه‌براین، افشاگر مذکور ادعا کرد که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو از سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی چندلایه استفاده می‌کند؛ این فناوری امسال برای نسخه‌های استاندارد معرفی شد تا عملکرد آن توسط کاربران مستقیما مورد بررسی و آزمون‌‌وخطا قرار بگیرد. ازسوی‌دیگر، اگر مانند گوشی‌های اندرویدی به‌دنبال معرفی سنسورهای ۱۰۸ یا ۲۰۰ مگاپیکسلی هستید باید شما را ناامید کنیم و بگوییم که چنین اتفاقی نمی‌افتد.

به‌غیر سیستم دوربین، به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های بیشتری برای نسخه‌های پرو آیفون ۱۶ عرضه نمی‌شود. البته فناوری دکمه‌های حساس به‌فشار که قرار بود با سری آیفون ۱۵ وارد اکوسیستم اپل شود، احتمالا سال آینده معرفی شود. بااین‌حال، هنوز اخبار گسترده و موثقی دراین‌باره دردست نیست و باید منتظر اخبار بیشتری ازسوی افشاگران و خبرگزاری‌ها باشیم.

اخبار مرتبط: