اولین تست مقاومت آیفون 16 پرو نشان می‌دهد حاشیه‌های بسیار باریک جدید این گوشی، علی‌رغم زیبایی ظاهری، می‌توانند نقطه ضعفی در برابر ضربات جانبی باشند.

به‌دنبال رونمایی از آیفون 16 و آیفون 16 پرو، اولین ویدیوهای تست مقاومت این پرچمداران جدید اپل در فضای مجازی منتشر شده‌است. علاقه‌مندان می‌توانند با تماشای این ویدیوها، شاهد مقاومت این گوشی‌ها در برابر سقوط از ارتفاع‌های مختلف، خراشیدگی با اشیاء تیز، و سایر آزمایش‌های دوام باشند. این تست‌ها فرصتی بی‌نظیر برای ارزیابی مقاومت فیزیکی آیفون‌های جدید و مقایسه آن‌ها با نسل‌های پیشین فراهم می‌کند. همچنین، می‌توان بررسی کرد آیا ویژگی‌های جدید طراحی و مواد استفاده شده در ساخت، تأثیری بر‌دوام این گوشی‌ها داشته‌اند یا خیر.

سم کول، از علاقه‌مندان به‌تکنولوژی، به‌استرالیا سفر کرد تا یکی از اولین افرادی باشد که مقاومت آیفون 16 پرو را تست می‌کند. در جریان این آزمایش‌ها، کول متوجه یک چالش بالقوه در زمینه دوام آیفون 16 پرو شد که ناشی از حاشیه‌های باریک‌تر آن است. در تست‌های سقوط، هنگامی که آیفون 16 پرو از کنار به‌زمین برخورد می‌کند، به‌نظر می‌رسد ضربه تأثیر مستقیم‌تری بر‌عملکرد صفحه نمایش دارد، حتی اگر خود صفحه نمایش دچار شکستگی یا ترک نشود.

مشاهدات کول نشان می‌دهد طراحی جدید آیفون 16 پرو، با وجود جذابیت‌های بصری، می‌تواند به‌قیمت کاهش مقاومت در برابر ضربات جانبی تمام شود. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که به‌دنبال یک گوشی با دوام بالا هستند، نگران‌کننده باشد.

در ادامه آزمایش‌های انجام شده، سم کول به‌این نتیجه رسید آسیب‌های وارده به‌آیفون 16 پرو در مقایسه با آیفون 15 پرو “به طور کلی بسیار کمتر” بوده‌است. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده بهبود قابل‌توجه مقاومت آیفون 16 پرو نسبت به‌نسل قبلی خود باشد.

همچنین، کانال TechRax نیز تست مقاومت خود را با آیفون 16 پرو منتشر کرده‌است. در این ویدیو، از چکش و چاقو برای آزمایش این دستگاه جدید استفاده می‌شود. نتایج این تست نشان می‌دهد تفاوت قابل‌توجهی بین مقاومت آیفون 16 پرو و آیفون‌های سال‌های گذشته وجود ندارد. لبه‌های تیتانیومی در برابر خراشیدگی با چاقو مقاوم نیستند و بدنه پشتی و صفحه نمایش نیز در برابر ضربه چکش آسیب‌پذیر هستند.

با‌این‌حال، مشاهدات اولیه کول در مورد کاهش آسیب‌پذیری کلی آیفون 16 پرو نسبت به‌نسل قبلی، می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت‌هایی در زمینه مقاومت این گوشی باشد. برای نتیجه‌گیری قطعی، نیاز به‌انجام آزمایش‌های بیشتر و بررسی دقیق‌تر نتایج آن‌ها است. در روزهای آینده، با انتشار تست‌های مقاومت و سقوط بیشتر، و همچنین کالبدشکافی‌های این دستگاه، اطلاعات بیشتری در خصوص دوام و طراحی داخلی آن در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.