سری آیفون 16 اولین قدم شرکت اپل برای ادغام هوش مصنوعی با دستگاه‌هایش است و این سری از سخت‌افزار مناسب جهت پشتیبانی از تمامی قابلیت‌های AI نیز پشتیبانی می‌کند. امروز تصاویری از قاب آیفون 16 پرو لو رفت که نشان می‌دهد هوش مصنوعی تنها تغییر آیفون‌های جدید نخواهد بود.

سری آیفون 16 قرار است هم از لحاظ سخت افزار و هم از نظر طراحی و ویژگی‌های مختلف ارتقاء یابد و قدمی رو به جلوی برای شرکت اپل به حساب می‌آید. دو دستگاه آیفون 16 و آیفون 16 پرو تفاوت‌های چندانی از منظر طراحی با نسخه‌های قبلی خود نخواهند داشت اما باز هم شاهد تغییراتی نوآورانه در این دو دستگاه خواهیم بود. لیکری به نام Majin Bu توانسته به تصویری از قاب‌های استاندارد آیفون 16 پرو دسترسی پیدا کند و آن را در فضای مجازی منتشر کرد. در این تصویر شاهد برش بزرگی در پشت قاب به عنوان جای دوربین‌ها هستیم. به نظر می‌رسد دوربین‌های این دستگاه قرار است تغییراتی بزرگ داشته باشند که باعث شده اندازه‌شان نیز نسبت به مدل‌های قدیمی کمی بزرگ‌تر شود.

همانطور که در تصویر قاب آیفون 16 پرو نیز می‌توانید ببینید، قسمت دوربین‌ها حفره بزرگی دارد که بیشتر از نصف فضای عمودی پشت قاب را به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد شایعات در مورد اضافه شدن یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم 5 برابری درست باشد که این دستگاه را یک قدم به سری پرو مکس نزدیک‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد تفاوت میان دو سری پرو و پرو مکس را کم‌تر کند که اضافه شدن این لنز جدید به آیفون 16 پرو نیز تاییدی بر همین موضوع خواهد بود. این لیکر در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «در قاب آیفون 16 پرو قسمت دوربین بسیار بزرگ‌تر از پیش شده است».

قاب آیفون 16

احتمال می‌رود آیفون 16 پرو مکس نیز از نظر لنزهای دوربین پیشرفتی واضح داشته باشد و دوربین تله‌فوتوی بهتری به آن اضافه شود تا بتواند بهتر با گلکسی اس 24 اولترا رقابت کند. با این حال تاییدیه رسمی از این بابت نداریم و به همین دلیل جزئیات قابل اعتمادی از تغییرات این گوشی در دسترس نیست. اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو قرار است از 6/1 اینچ به 6/3 اینچ و اندازه آیفون 16 پرو مکس نیز از 6/7 اینچ به 6/9 اینچ افزایش یابد. این تغییر نیاز بود که سال‌ها پیش اعمال شود تا تفاوتی فاحش میان نسخه‌های عادی و نسخه پرو مکس اعمال کند و دلیل خوبی برای خرید این دستگاه‌ها به مشتریان خود بدهد.

ظاهر کلی سری پرو در آیفون 16 نیز قرار است به فرمول همیشگی این سری پایبند باشد و تغییری بسیار گسترده را در مقایسه با سال‌های قبل شاهد نباشیم. با این حال، سری استاندارد این گوشی با طراحی دوربین‌ها به صورت افقی قرار است تغییری بزرگ را شاهد باشد. متاسفانه شرکت اپل در زمینه طراحی چندان هوشمندانه عمل نمی‌کند و بر طبق شایعات، نسخه استاندارد آیفون 16 قرار است شباهت‌هایی واضح با آیفون 12 داشته باشد. در سال بعد، اپل قصد دارد مدل‌های پلاس را با اسلیم جایگزین کند و شاید این‌بار شاهد قدمی محکم رو به جلو از لحاظ طراحی باشیم. در زمینه محصولات سال جاری اپل، مدل‌های پرو اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که به طور ویژه و کامل از قابلیت‌های AI بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط: