اپل سفارش میلیون‌ها تراشه SiP را برای آیفون ۱۶ ثبت کرده تا این دستگاه را به دکمه‌های خازنی حساس‌به فشار مجهز کند، البته هنوز معلوم نیست در کدام دکمه‌ها استفاده می‌شود.

سال گذشته اپل سوییچ قطع صدا را در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با دکمه جدید اکشن یا همان اکشن باتن جایگزین کرد. یکی از مهم‌ترین نکات دکمه اکشن، قابلیت تنظیم آن برای اجرای عملیات مد نظر بود، البته بیشتر کاربران هنوز از آن برای قطع و وصل صدا استفاده می‌کنند. بااین حال گزارش‌هایی درباره اضافه شدن یک دکمه دیگر به‌نام کپچر باتن شنیده می‌شد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای ارتقا و کاربردی‌تر کردن دکمه‌ها می‌خواهد از SiP استفاده کند.

به‌گزارش wccftech، شرکت Advanced Semiconductor Engineering یا به‌اختصار ASE سفارش انحصاری از اپل برای تامین ۲ SiP برای سری آیفون ۱۶ را دریافت کرده است. این تراشه‌ها جایگزین دکمه‌های پاور و صدا شده و با ارائه دکمه‌های خازنی، کاربرد بیشتری دارند. دکمه‌های خازنی درحقیقت دکمه‌های حساس به‌فشار هستند که با فشار کم و زیاد می‌توانند ۲ عملکرد مختلف را ارائه دهند.

iphone 16

باتوجه‌به اینکه ASE سفارشات میلیونی را تضمین کرده است، این شرکت مشغول توسعه خط تولید است تا بتواند تراشه مذکور را تا موعد تحویل، یعنی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ یا تابستان ۱۴۰۳ تحویل دهد. اگرچه گفته شده اپل امسال باتوجه‌به نبود قابلیت های جدید با کاهش فروش آیفون ۱۶ مواجه می‌شود، غول کوپرتینویی کماکان میلیون‌ها دستگاه راهی بازار می‌کند و ASE باید مطابق با تقاضا اپل تراشه مذکور را تولید کند.

سفارش‌های اپل علاوه‌بر افزایش چشمگیر درآمد سالانه ASE، با افزودن قطعات به سری آیفون ۱۶ می‌تواند کارایی این سری را افزایش داده و درنهایت باعث افزایش فروش و درآمد اپل شود. بااین حال هنوز مشخص نیست این دکمه ها چه قابلیتی به دکمه صدا اضافه می‌کنند. البته گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد دکمه اکشن در آیفون ۱۶ به‌عنوان دکمه شاتر استفاده می‌شود و خبری از دکمه کپچر نیست. بااین حال هنوز گزارش دقیقی در این زمینه منتشر نشده و مشخص نیست تراشه‌های SiP در کدام دکمه استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط: