دکتر برونو گوباتو اولین عمل جراحی با ویژن پرو را در برزیل با موفقیت انجام داد و ویدیویی از آن بارگزاری کرد که تاثیر بالای آن را در جراحی نشان می‌دهد.

سال گذشته در رویداد WWDC شرکت اپل از هدست واقعت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد. اگرچه این رویداد خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، عرضه این دستگاه تا زمستان ۱۴۰۲ طول کشید تا اپل بتواند به‌اندازه لازم برای ترغیب مردم تبلیغ کند. این دستگاه پس از سری گلکسی S24 راهی بازار شد و باوجود فروش بالا در چند روز ابتدایی، نتوانست تمام انتظارات را برآورده کند و بسیاری از مردم دستگاه را در مدت تضمینی ۲ هقته‌ای اپل پس دادند. درحقیقت بسیاری معتقد بودند این دستگاه هنوز کارایی زیادی نداشته و ارزش ۳۵۰۰ دلار برای خرید ندارد.

پس از گذشت زمان و توسعه برنامه‌های مختلف، ویزن پرو اپل کاربردی‌تر شد و اکنون گزارشی از اولین عمل جراحی موفق در برزیل باکمک هدست اپل منتشر شده است. به‌گزارش MacMagazine، دکتر برونو گوباتو در عمل جراحی روی پارگی تاندون کتف از ویژن پرو استفاده کرد تا بسیاری از لوازم اتاق جراحی را جایگزین کند. این عمل به‌دلیل ساییدگی و پارگی بیش از حد بافت تاندون در شانه انجام شد و دکتر گوباتو از تجربه خود در کمک گرفتن از ویژن پرو صحبت کرد. درادامه بخشی از صحبت‌های او آمده است:

«درحالت عادی برای جراحی آرتروسکوپی شانه از یک دوربین در داخل مفصل استفاده می‌شود و عملیات جراحی با نگاه مستقیم جراح به صفحه‌نمایش صورت می‌گیرد. من با کمک ویژن پرو می‌توانستم تصویر را در اندازه یک صفحه فیلم با وضوح بالا ببینم. همچنین امکان مشاهده علائم حیاتی و مدل‌های سه‌بعدی بدون نیاز به توقف جراحی و نگاه به مانیتور وجود داشت.»

همچنین او ویدیویی در یوتیوب از نحوه انجام عمل جراحی با هدست ویژن پرو منتشر کرد. نقش ویژن پرو در عمل جراحی تا جایی است که حتی اگر دکتر هم نباشید، با مشاهده ویدیو مذکور این مسئله واضح است. همچنین این پزشک پیش‌تر از هولو لنز مایکروسافت برای عمل جراحی استفاده کرده و با مشکلات و محدودیت‌های استفاده از هدست واقعیت ترکیبی و نمونه‌های مشابه در جراحی آشناست. درمجموع، این جراحی موفقیت‌آمیز بود و ویژن پرو توانست جایگزین تجهیزات زیادی در اتاق عمل شود.

اخبار مرتبط: