پس از معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ قصد داریم نگاهی به قیمت و تاریخ عرضه این گوشی‌های بیاندازیم.

لحظاتی قبل کمپانی اپل از گوشی‌های آیفون ۱۵ پایه و آیفون ۱۵ پلاس رونمایی کرد و مشخص شد بسیاری از شایعات پیرامون این گوشی‌های پرچمدار به واقعیت بسیار نزدیک بودند، اما اکنون قصد داریم در این مطلب به قیمت و تاریخ عرضه نسخه‌های پایه آیفون ۱۵ بپردازیم.

طی سال‌های گذشته، عرضه آیفون‌های اپل از برنامه‌ریزی مشخصی پیروی کرده و هیچ‌گونه تغییری در آن ایجاد نشده است. در مراسم «Wonderlust» مشخص شد که پیش خرید سری آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از امروز امکان‌پذیر خواهد بود و در تاریخ ۲۸ شهریور ماه برای عرضه در بازار جهانی آماده می‌شود؛ در ادامه نگاهی کلی به جدول زمان‌بندی عرضه سری آیفون ۱۳، ۱۴ و ۱۵ می‌اندازیم.

نام دستگاهتاریخ معرفیتاریخ عرضه
سری آیفون ۱۳۲۳ شهرویور ۱۴۰۰۳ مهر ۱۴۰۰
سری آیفون ۱۴۱۶ شهرویور ۱۴۰۱۲۵ شهریور ۱۴۰۱
سری آیفون ۱۵۲۱ شهریور ۱۴۰۲۳۱ شهریور ۱۴۰۲
قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ سری ۹ مشخص شد

قبل از برگزاری مراسم معارفه سری آیفون ۱۵، شایعات بسیار زیادی مبنی‌بر افزایش قیمت گوشی‌های پرچدار اپل شنیدیم، اما اکنون آگاه شدیم که مدل‌های پایه آیفون ۱۵ شامل این افزایش قیمت نمی‌شود و برچسب قیمت پایه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در ایالات متحده به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار خواهد بود؛ یادآوری می‌شود که برای پیکربندی‌های مختلف برچسب قیمتی این دو نسخه بین ۴۰ تا ۵۰ دلار افزایش می‌یابد.

امسال نسخه‌های پایه آیفون ۱۵ با تغییراتی گسترده‌ای روبه‌رو شدند و سنسور دوربین این گوشی‌ها از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا یافت که یکی از بزرگ‌‌ترین مزیت‌ها برای این گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت کمپانی اپل به‌حساب می‌آیند. علاوه‌براین، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به داینامیک آیلند مجهز شدند که قطعا به فروش آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد. درگاه تایپ سی با پشتیبانی از تاندربولت نیز به انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت برثانیه نکته‌ای قابل‌توجه در آیفون ۱۵ محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط: